خبرگزاری کار ایران

در تماس تلفنی وزیر خارجه یمن با همتای ایرانی مطرح شد؛

تاکید ظریف بر لزوم محاکمه عاملین حادثه تروریستی حمله به دیپلمات ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۶۴

روابط با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برای یمن برخوردار می‌باشد و نسبت به ارتقای امنیت سفارت و دیپلماتهای جمهوری اسلامی ایران اقدامات ضروری انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی وزیر خارجه یمن با وی، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران بر لزوم معرفی و محاکمه عاملین حادثه تروریستی حمله به دیپلمات جمهوری اسلامی در اسرع وقت اصرار دارد و کماکان در انتظار آزادی و تعیین سرنوشت آقای نیکبخت دیپلمات ربوده شده نیز می‌باشد.

به گزارش ایلنا، بدنبال حادثه تروریستی حمله به دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در یمن که منجر به شهادت وی شد، وزیر خارجه یمن عصر شنبه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز تاسف از این حادثه، شهادت دیپلمات ایرانی را به ظریف و خانواده شهید اسدی تسلیت گفت.

ابوبکر القربی وزیر خارجه یمن در این گفت‌و‌گوی تلفنی اظهار داشت: روابط با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برای یمن برخوردار می‌باشد و نسبت به ارتقای امنیت سفارت و دیپلماتهای جمهوری اسلامی ایران اقدامات ضروری انجام خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه دولت یمن از هیچگونه تلاشی برای شناسایی و مجازات عاملین شهادت دیپلمات ایرانی فروگذار نخواهد کرد، آمادگی کشورش را برای هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران از جمله پذیرش هیات اعزامی از کشورمان در این راستا اعلام داشت.

ابوبکر القربی همچنین بر تلاش دولت یمن برای آزادی یکی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران که قبلا توسط تروریست‌ها در یمن ربوده شده، تاکید نمود.

محمد جواد ظریف نیز حمله جنایتکارانه تروریست‌ها و شهادت دیپلمات ایرانی را محکوم نمود و با اشاره به کنوانسیون‌های بین المللی، مسئولیت دولت یمن در حفظ امنیت سفارت و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر گونه تعرض را یادآوری نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران بر لزوم معرفی و محاکمه عاملین این حادثه در اسرع وقت اصرار دارد و کما کان در انتظار آزادی و تعیین سرنوشت آقای نیکبخت دیپلمات ربوده شده نیز می‌باشد.

ظریف گفت که اینگونه اقدامات تروریستی هرگز نخواهد توانست بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با یمن تاثیر بگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز