خبرگزاری کار ایران

با انتشار بیانیه ای اعلام شد؛

تاکید وزارت خارجه بر مجازات عاملان شهادت دیپلمات ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۶۸

بدیهی است اینگونه اقدامات تروریستی و خشونت آمیز، تنفر آحاد ملت‌ها و کشورهای اسلامی به خصوص مردم مسلمان یمن و ایران را از پدیده شوم تروریسم، خشونت و افراط و عاملان آن دوچندان خواهد کرد و انزوا و انزجار از گروه‌های افراطی و تروریستی و حامیان آن‌ها را در میان ملت‌ها و افکار عمومی منطقه و جهان به خصوص جهان اسلام تشدید خواهد نمود.

وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای اقدام تروریستی گروه‌های تکفیری در به شهادت رساندن ابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی در یمن را محکوم و تاکید کرد از همه ظرفیت‌های سیاسی و حقوقی خود در جهت پیگیری جدی این موضوع با مقامات دولت یمن و تعقیب، محاکمه و مجازات سریع عاملان این اقدام ضد بشری استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، در این بیانیه آمده است: حادثه تروریستی در صنعا پایتخت یمن آن هم در هفته وحدت و فرخنده روزهای میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد بن عبدالله(صلی الله علیه و آله و سلم) چهره خشونت طلب و افراطی گروه‌های تکفیری را نشان می‌دهد که تنها در راستای منافع و مصالح شوم دشمنان جهان اسلام در هدف قرار دادن وحدت و همبستگی امت اسلامی قرار دارد.

این بیانیه می‌افزاید: بدیهی است اینگونه اقدامات تروریستی و خشونت آمیز، تنفر آحاد ملت‌ها و کشورهای اسلامی به خصوص مردم مسلمان یمن و ایران را از پدیده شوم تروریسم، خشونت و افراط و عاملان آن دوچندان خواهد کرد و انزوا و انزجار از گروه‌های افراطی و تروریستی و حامیان آن‌ها را در میان ملت‌ها و افکار عمومی منطقه و جهان به خصوص جهان اسلام تشدید خواهد نمود.

وزارت امور خارجه کشورمان در این بیانیه افزوده است: از این رو جمهوری اسلامی ایران اقدام فوری همه کشور‌ها و دولت‌ها و سازمانهای بین المللی برای محکومیت این گونه اقدامات تروریستی و اتخاذ تدابیر و ساز و کارهای موثر برای ریشه کنی این معضل بین المللی را ضروری می‌داند.

وزارت امور خارجه تاکید کرد که از همه ظرفیت سیاسی و حقوقی خود در جهت پیگیری جدی این موضوع با مقامات دولت یمن برای تعقیب، محاکمه و مجازات سریع عاملان این اقدام ضد بشری استفاده خواهد شد.

دستگاه دیپلماسی ایران در این بیانیه با ابراز تسلیت به خانواده شهید اسدی، برای آن شهید بزرگوار علو درجات و مغفرت الهی و برای خانواده بزرگوار ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.

وزارت امور خارجه اطمینان داد؛ اینگونه اقدامات ضد اسلامی و مغایر اصول و ارزشهای انسانی عزم و اراده کارگزاران دستگاه دیپلماسی را برای تلاش در جهت خدمت به منافع و مصالح کشور عزیزمان ایران اسلامی و پیمودن راه عزت و اقتدار امت اسلامی و در جهت پاسداشت خون پاک این شهید عزیز و همه شهدای گرانقدر کشورمان راسخ‌تر می‌نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز