خبرگزاری کار ایران

عبداللهیان پیش‌بینی کرد‎؛

کنفرانس ژنو ۲ به نتیجه مطلوب نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۲۹

شرایط منطقه‌ای ما حساس است و متاسفانه گروه‌های تکفیری و تروریستی با همکاری بعضی از کشورهای خارجی اقداماتی در جهت ناامن‌سازی منطقه انجام می‌دهند که تدابیری در این خصوص اندیشیده شده است.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه با پیش‌بینی اینکه کنفرانس ژنو ۲ به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا‌، امیر عبداللهیان در حاشیه مراسم تشیع جنازه شهید ابوالقاسم اسدی که صبح امروز در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه تشیع شد در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات عربستان علیه ایران گفت: در خصوص عربستان و یمن کمیته های تخصصی و تحقیقاتی شکل گرفته است و با همکاری مسئولان ذیربط مسائل منطقه‌ای مورد بررسی قرار می گیرد و اگر مشخص شود که کشوری در حوادثتروریستی دست داشته است، این مسئله را اعلام می‌کنیم و آن را در محافل حقوقی و بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تدابیر امنیتی برای دیپلمات‌ها افزایش می‌یابد، اظهار داشت: شرایط منطقه‌ای ما حساس است و متاسفانه گروه‌های تکفیری و تروریستی با همکاری بعضی از کشورهای خارجی اقداماتی در جهت ناامن‌سازی منطقه انجام می‌دهند که تدابیری در این خصوص اندیشیده شده است.

عبداللهیان در خصوص دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد از ایران برای کنفرانس صلح سوریه موسوم به ژنو ۲ و پس گرفتن دعوتش تصریح کرد: اقدام دبیر کل سازمان ملل متحد در راستای حسن نیت و وظایف آقای بانکی‌مون شکل گرفت و از جمهوری اسلامی ایران دعوت رسمی شد.

وی در ادامه افزود: از آن جایی که امریکا تصور می‌کند با اعمال فشار و اتخاذ تصمیمات یک جانبه می‌تواند مسائل را به نحو مطلوب و اهدافش حل و فصل کند؛ فشار فراوان و غیرقابل قبولی به دبیرکل سازمان ملل متحد وارد کرد که یا ایران در این کنفرانس شرکت نکند یا این که در صورت شرکتش شرایط غیر منطقی و تحمیلی را بپذیرد.

معاون وزیرامورخارجه با اشاره به این که ایران ازپیش به صراحت اعلام کرده بود که بدون پیشرفت در کنفرانس ژنو ۲ حاضر می‌شود، گفت: معتقدیم مردم سوریه باید در برابر مشکلات و مسائل کشورشان تصمیم بگیرند. کنفرانس ژنو۲ یک راهکار سیاسی دارد ودیگران نمی‌توانند برای مردم سوریه تصمیم بگیرند. اگر این چنین بود در افغانستان وسایر مناطق بعد از گذشت یک دهه وضعیت آنها این چنین نبود.

عبداللهیان در خصوص اظهارات لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر این که نشست ژنو ۲ بدون ایران تشریفاتی است، گفت: این کنفرانس یک نمایش سیاسی است، مهم نقش تاثیرگذار؛ مهم و سازنده ایران در تحولات سوریه است.

وی تاکید کرد: نقش ایران با قوت؛ سازندگی و نگاه به مردم در خصوص سوریه تداوم می یابد.

معاون وزیر امورخارجه در پایان پیش‌بینی کرد؛ تصور می کنم این نشست به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و نیازمند نشست های دیگری است و از جمله این نشستها نشست سوری - سوری است که می تواند پیش‌بینی کننده آینده سوریه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز