خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر امورخارجه:

حضور در داووس می‌تواند به تغییر جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی کمک کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۲۰

هر چند که داووس محلی برای مذاکرات ژنو نیست اما در این اجلاس رهبران و سران دنیا حضور دارند و رئیس جمهور می‌تواند با این رهبران ملاقات کنند؛ در میزگردهای تخصصی‌اش حضور یابد و نظرات جمهوری اسلامی ایران را در خصوص اقتصاد، سیاست، بحران‌های بین‌المللی و تروریسم را مطرح کند.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در محل اروپایی سازمان ملل متحد با بیان اینکه حضور در اجلاس داووس می‌تواند به تغییر چهره و جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی کمک کند، خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند با حضور در این نشست به تصویر غلطی که از کشورمان در طی این سال‌ها به کمک برخی از سیاست‌ها و رفتارهای اشتباهی که در طی این هشت سال صورت گرفته بود پایان ببخشد.

علی خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سفر رئیس جمهور به اجلاس داووس گفت: اجلاس داووس محلی برای حضور رهبران کشورهای قدرتمند دنیاست که چهارچوب‌هایی را قبول داشته و رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این چهارچوب‌ها اعتقاد به آزادی و دموکراسی است و در صورتی که آن فرد، حرف یا عملی برخلاف آزادی و دموکراسی داشته باشد به آن مجمع دعوت نمی‌شود و ما خوشبختانه پس از چندین سال به‌ آن اجلاس دعوت شدیم.

مشاور وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که حضور در این اجلاس چه قدر می‌تواند به رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات ژنو موثر باشد، ابراز داشت: هر چند که داووس محلی برای مذاکرات ژنو نیست، اما در این اجلاس رهبران و سران دنیا حضور دارند و رئیس جمهور می‌تواند با این رهبران ملاقات کنند؛ در میزگردهای تخصصی‌اش حضور یابد و نظرات جمهوری اسلامی ایران را در خصوص اقتصاد، سیاست، بحران‌های بین‌المللی و تروریسم را مطرح کند.

خرم در ادامه افزود: آقای روحانی می‌تواند در حاشیه این اجلاس با برخی از رهبران ۱ + ۵ دیدار داشته باشد و این می‌تواند فرصت بسیار مناسب و موثری برای بیان نظرات جمهوری اسلامی ایران باشد که در طی هشت سال گذشته یا مفعول مانده است و یا فرصت بیان آن مهیا نبوده است.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در محل اروپایی سازمان ملل متحد با بیان اینکه حضور در اجلاس داووس می‌تواند به تغییر چهره و جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی کمک کند، خاطر نشان کرد: ایران می‌تواند با حضور در این نشست به تصویر غلطی که از کشورمان در طی این سال‌ها به کمک برخی از سیاست‌ها و رفتارهای اشتباهی که در طی این هشت سال صورت گرفته بود، پایان ببخشد و زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری خارجی، مدیریت نوین بین‌المللی و تغییر جایگاه ایران در عرصه بین‌لملل منجر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز