خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر امورخارجه در جمع خبرنگاران:

نسخه بیرونی برای بحران سوریه پاسخگو نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۳۵

سفر به مونیخ در دستور کار وزیر خارجه است و احتمالا ایشان برای شرکت در کنفرانس وحدت آفریقا به اتیوپی سفر خواهد کرد در تلاش هستیم این سفر انجام شود.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در خصوص بحران سوریه نباید راه‌حل و نسخه‌ای از بیرون به طرفین تحمیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی سرمدی در حاشیه مراسم ختم شهید ابوالقاسم اسدی در جمع خبرنگاران، در جمع خبرنگاران درباره نشست ژنو دو خاطرنشان کرد: فاصله بین نشست ژنو یک تا ژنو ۲ فاصله‌ای کوتاه بود که در آن بسیاری از کشورها درک کنند که موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد و راه حل سیاسی تنها راه حل آن است.

وی ادامه داد: معتقدم از ژنو ۲ تا ژنو ۳ هم نیازمند این هستند که ملزومات راه حل سیاسی را باور کنند و بدانند ملزومات راه حل سیاسی این است که نباید راه‌حل و نسخه‌ای را از بیرون به طرفین تحمیل کنند و دیگر این‌که به خواست مردم سوریه احترام بگذارند.

قائم مقام وزیر امور خارجه گفت: اولین جلسه جدی بین دولت و مخالفان سوریه در نشست ژنو ۲ نتوانست تشکیل شود و هنوز این نشست تحت سایه بسیاری از اختلافات و مشکلات است. کشورها هنوز باید برای رسیدن به راه حل سیاسی درباره بحران سوریه مذاکره و تلاش کنند.

وی درباره سفر این هفته وزیر خارجه کشورمان به مونیخ و اتیوپی گفت: سفر به مونیخ در دستور کار وزیر خارجه است و احتمالا ایشان برای شرکت در کنفرانس وحدت آفریقا به اتیوپی سفر خواهد کرد در تلاش هستیم این سفر انجام شود.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان همچنین درباره سفر رجب طیب ادوغان به تهران نیز گفت: روابط ایران و ترکیه روابط بسیار گسترده‌ای است و همه ابعاد روابط در دستور کار این سفر قرار دارد، بدون تردید سفرآقای اردوغان همه موضوعات سیاسی‌، اقتصادی و منطقه‌ای را در دستور کار دارد به ویژه این‌که روابط دو کشور روابط ویژه‌ای است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا زمان سفر وزیران خارجه سوئد و لهستان به تهران مشخص شده است؟ گفت: هنوز زمان این سفر مشخص نشده است در حال برنامه‌ریزی برای آن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز