خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با عضو حزب کمونیست چین:

ایران به دنبال همکاری مستمر و سازمان یافته با چین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۹۳

ما چینی‌ها با ایرانی‌ها احساس روابط برادری می‌کنیم. دو روز است که در ایران هستم و از اجلاس داووس به فرانکفورت رفتم و از آنجا به ایران آمدم.

رییس‌مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با عضو حزب کمونیست چین گفت: این دیدار می‌تواند پایه‌ای برای یک همکاری مستمر و سازمان یافته با یکدیگر در راستای یک تفاهم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، علی اکبر ولایتی در دیدار با وانگ ویگو انگ عضو حزب کمونیست چین و رئیس اکادمی علوم اجتماعی این کشور که ظهر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد‏ گفت: بعد از تفاهمات میان روسای جمهور ایران و چین لازم است‏ میان ارگانهای ایران و چین ارتباطات گسترده‌تر و موثرتری نسبت به گذشته شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه مرکز آکادمیک چین و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌توانند روابط نزدیک‌تر و سازنده تری داشته باشند‏ خاطر نشان کرد: این ارتباط می‌تواند به روابط راهبردی میان دو کشور کمک کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلخت نظام ادامه داد: بی‌تردید سفر شما یک سفر کاری و در عین حال گسترده به تهران و دیگر شهرهای ایران است که می‌تواند در انعکاس واقعیتهای موجود در ایران به چین موثر باشد.

ولایتی در ادامه تاکید کرد: این دیدار می‌تواند پایه‌ای برای یک همکار ی مستمر و سازمان یافته با یکدیگر در راستای یک تفاهم باشد و این سفر شما گام اول است.

در ادامه وانگ ویگو انگ با بیان اینکه هدف سفرش به تهران آشنایی بیشتر دو دولت چین و ایران است‏، اظهار داشت: برای پیگیری دیدار رئیس جمهور چین و رئیس جمهور ایران برای برقراری روابط استراتژیک دو کشور است که سعی می‌کنم این روابط بیشتر وصمیمانه‌تر بشود.

عضو حزب کمونیست چین با اشاره به اینکه این سفر اولین سفر وی به ایران است، تاکید کرد: ما چینی‌ها با ایرانی‌ها احساس روابط برادری می‌کنیم. دو روز است که در ایران هستم و از اجلاس داووس به فرانکفورت رفتم و از آنجا به ایران آمدم.

وی ادامه داد: به خاطر علاقه‌مندی به تمدن و مردم ایران به اصفهان رفتم و در مسیر برگشت به قم که شهر مقدس اسلامی است رفتم و صبح امروز نیز با آقای آشنا رئیس مرکز تحقیقات ریاست جمهوری دیدار داشتم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز