خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات کری؛

مقامات آمریکایی اشتباهات گذشته را تکرار نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۴۶

تنها تروریست‌ها و گروه‌های خشونت‌طلب از موفقیت ایرانی که در خط مقدم مبارزه جهانی با خشونت و افراط گری است، احساس خشم و نگرانی می‌کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یکی از شبکه‌های عربی را شعاری و غیرمنطقی خواند و گفت: هرچند این سخنان برای مصرف گروهی از مخاطبان یک رسانه خاص درمنطقه مطرح شده درعین حال نقض قواعد حقوق بین الملل و منشور ملل متحد به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا‏، مرضیه افخم همزمانی این اظهارات با اجرای برنامه اقدام مشترک و آغاز اقدامات عملی برای رفع یک بحران غیرضروری را، اشتباه در انتخاب زمان برای بیان چنین اظهاراتی دانست و اظهار کرد: این اظهارات غیردیپلماتیک بود و به نظر می‌رسد گروهی که مخالف توافق‌نامه ژنو هستند و عمدتا در توسعه و ترویج خشونت در منطقه دست دارند، تاثیرات غیرسازنده‌ای بر دولتمردان آمریکا دارند و مهار این گروه در بیان و عمل محک رفتار سیاست خارجی امریکا درقبال فشارهای بازیگران رادیکال و مخالف است.

وی ادامه داد: ادعای این‌که کشورهای عربی منطقه امروز در برابر به اصطلاح سلاح اتمی ایران امن‌تر هستند، ادعایی ساختگی بر مبنای یک پیش فرض غلط است. ایران هرگز بدنبال تولید، انباشت و استفاده از سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود و دست دوستی خود را بسوی تمامی کشورهای منطقه دراز می‌کند و از روابط دوستانه با اکثر قریب به اتفاق این کشورها برخوردار است.

وی تصریح کرد: تنها تروریست‌ها و گروه‌های خشونت‌طلب از موفقیت ایرانی که در خط مقدم مبارزه جهانی با خشونت و افراط گری است، احساس خشم و نگرانی می‌کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به حمایت‌های آشکار ایالات متحده از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی افزود: ادعای دخالت نظامی ایران در سوریه، محمل مناسبی برای توجیه حمایت فعالانه برخی متحدان آمریکا از اقدامات تروریست های جنایتکار تکفیری در سوریه و سایرکشورهای منطقه نیست.

وی با اظهار این‌که «امروز شرم‌آورترین جنایت‌های تاریخ بشر در پناه حمایت و مصونیت ناشی از سکوت و فرافکنی رقم می‌خورد» اظهار کرد: تروریسم و افراط گرایی جهان را تهدید می‌کند وجامعه بین‌المللی و از آن جمله مقامات آمریکایی نباید با چشم‌پوشی از این خطر بزرگ، اشتباهات گذشته را تکرار کنند وبجای درک مسوولانه واقعیت‌ها میدان بازی تروریست‌ها را فراخ کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز