خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالفت‌ افراطیون با توافقات ژنو نسبتی با خواسته‌های مردم و نظام ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۴۹

چرا زمانی که تیم مذاکره‌کننده به نتایجی دست یافته است یک حرکت تهاجمی، هماهنگ و گسترده از سوی افراطیون و تندروهای داخلی و خارجی نسبت به تیم مذاکره‌کننده افزایش پیدا می‌کند / جهت‌گیری وزارت خارجه موجب خروج ایران از انزوا و بهبود بخشیدن به وضعیت کشور شده است.

مشاور وزیر امور خارجه درباره پیشنهاد رئیس‌جمهور برای دعوت از دانشگاهیان برای اظهار نظر در خصوص توافق هسته‌ای تصریح کرد: پیشنهاد آقای رئیس جمهور، پیشنهادی کاملا هوشمندانه بود به این معنا که می‌خواهد به یک عده تندرو بفهماند که به غیر از شما افراد دیگری هم هستند که حرف برای گفتن دارند و اگر حرفی بیان نمی‌شود به این معنا نیست که همه مثل شما فکر می‌کنند.

محمد علی سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تشدید مخالفت‌های اخیر با وزارت امور خارجه و محمد جواد ظریف از سوی برخی از نمایندگان گفت: وزارت خارجه از اینکه نمایندگان از حقوق و تکالیف قانونی‌شان استفاده بکنند حرفی ندارد و حتی نسبت به این مسئله استقبال نیز خواهد کرد.

وی ادامه داد: سوال اصلی این است چرا زمانی که تیم مذاکره‌کننده به نتایجی دست یافته است یک حرکت تهاجمی هماهنگ و گسترده از سوی افراطیون و تندروهای داخلی و خارجی نسبت به تیم مذاکره‌کننده افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی با بیان اینکه صحبت‌های بعضی‌ها انتقاد نیست بلکه سنگ‌اندازی است، خاطرنشان کرد: این مخالفت‌ها هیچ نسبتی با مطالبات و خواسته‌های مردمی و نظام ندارد وگرنه وزارت خارجه و دولت از انتقاد هراسی ندارد و نگرانی‌ای از پاسخگویی نیست.

سفیر اسبق ایران در لبنان تاکید کرد: کسانی که در ۸ سال گذشته چشم‌هایشان را به روی اقدامات و رفتار دولت گذشته و بالاخص سیاست خارجی بسته بودند که این چشم بسته شدن‌شان موجب شد کشور از شرایط مطلوب و رو به جلو به وضعیتی بحرانی برسد.

سبحانی با اشاره به خدمات وزارت خارجه در خروج از وضعیت بحرانی اظهار داشت: جهت‌گیری وزارت خارجه موجب خروج ایران از انزوا و بهبود بخشیدن به وضعیت کشور شده است و امید را مجددا به میان مردم برگردانده است به طوری که هیات‌های دیپلماتیک برای سفر به ایران در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند و تیم‌های اقتصادی تمایل دارند در ایران سرمایه گذاری کنند.

وی درباره مخالفان وزارت امور خارجه ابراز داشت: تصور می‌کنم برخی از این افراد فقط در فضاهای تند است که می‌توانند فعالیت بکنند. این گروه با اینکه اندک هستند اما صدای بلندی دارند و فریادشان گوش فلک را پر کرده است.

مشاور وزیر امور خارجه در ادامه افزود: افراطیون تمایل ندارند کشور به سمت آرامش حرکت چرا که در این صورت باید پاسخگوی رفتار گذشته‌شان باشند.

این استاد دانشگاه درباره پیشنهاد رئیس جمهور برای دعوت از دانشگاهیان برای اظهار نظر در خصوص توافق هسته‌ای گفت: پیشنهاد آقای رئیس جمهور، پیشنهادی کاملا هوشمندانه بود به معنا که می‌خواهد به یک تندرو بفهماند که به غیر از شما افراد دیگری هم هستند که حرف برای گفتن دارند و اگر حرفی بیان نمی‌شود به این معنا نیست که همه مثل شما فکر می‌کنند.

سبحانی درباره پیشنهاد مناظره درباره توافق هسته‌ای در صداوسیما تاکید کرد: اگر صداوسیما رفتار خود را اصلاح کند و از حالت تک‌صدایی در آنجا وجود دارد، خارج شود و اجازه دهد همه‌ گروه‌ها، احزاب وجریان‌های سیاسی و خردمند جامعه نظرات‌شان را منعکس کنند، مناظره می‌تواند امری مطلوب محسوب شود و نه تنها کار خوبی است بلکه راهگشا نیز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز