خبرگزاری کار ایران

مومنی در گفت و گو با ایلنا:

ایران به نمایندگی از دنیا با مواد مخدر مبارزه می کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۷۶۴

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه‌ای که ایران در مقابله با مواد مخدر انجام می‌دهد به نمایندگی از دنیا بوده و برای همه کشورها است چون مواد مخدری که تولید می شود هدفش تمامی دنیاست و ما مثل سدی در اینجا ایستاده‌ایم و سالانه شهید می دهیم و مبارزه می‌کنیم بنابراین ایجاب می کند که همه دنیا و مجامع و سازمان های بین‌المللی و کشورهای دیگر هم بر اساس اصل مشترک و مسئولیت مشترک حتما به ایران کمک کنند که در واقع به خودشان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشورهایشان کمک می‌کنند.

اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه شصت و هفتمین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در وین در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به برنامه های هیات ایرانی گفت: ما در سخنرانی این کمیسیون ضمن بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران و اقداماتی که ایران به نمایندگی از جامعه جهانی برای مبارزه با مواد مخدر انجام داده است، انتطاراتمان را از سازمان ملل و دیگر  کشورها بیان کردیم. 

وی افزود: ما در این سخنرانی اعلام کردیم مبارزه‌ای که ایران در مقابله با مواد مخدر  انجام می‌دهد به نمایندگی از دنیا بوده و برای همه کشورها است چون مواد مخدری که در افغانستان تولید می‌شود هدفش تمامی دنیاست و ما مثل سدی در اینجا ایستاده‌ایم و سالانه شهید می دهیم و مبارزه می‌کنیم بنابراین ایجاب می کند که همه دنیا و مجامع و سازمان های بین‌المللی و  کشورهای دیگر هم بر اساس اصل مشترک و مسئولیت مشترک حتما به ایران کمک کنند که در واقع به خودشان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشورهایشان کمک می‌کنند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ما امروز در کنار نشست کمسیون بین المللی مواد مخدر در محل مقر سازمان ملل در وین علاوه بر سخنرانی و بیان دیدگاهای ایران انتظارات خودمان از سازمان ملل و جامعه جهانی بیان کردیم، یادآور شد: علاوه بر این ملاقات های دو جانبه با کشورهای مختلف داشتیم و ضمن این ملاقات ها با اشاره به تجربیات خود اعلام کردیم که آماده ایم این تجربیات را در اختیار آنها قرار دهیم و از تجربیات آنها هم استفاده کنیم استقبال خیلی خوبی هم شد.

وی گفت: در هر ملاقات تاکید شد که ملاقات ها منجر به همکاری های بیشتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر در ابعاد عرضه، تقاصا، درمان و توانمندسازی شود. استقبال خوبی صورت گرفت و فکر می کنیم این نشست ها مقدمه ای برای انعقاد توافقات بعدی با کشورهای مختلف دنیا باشد.

 

حجم ویدیو: ۲۶.۵۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۲ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز