خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری: / ۴ /

با پاکستان در مورد کنترل مرزها رایزنی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۰۳

برای این دور از مذاکرات، پیش‌بینی اولیه ۲،۳ روز است و ممکن است به چند دور برسد که به پیش نویس اولیه برسد. باید بگذاریم که این دوره به چه قالبی می‌رسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به پیگیریهای ایران برای آزادی سربازان گروگان گرفته شده گفت: با پاکستان خصوص کنترل مرزها و ممانعت از تردد و فعالیت تروریست‌هاست و ایران و پاکستان می‌توانند این کنترل را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز در وزارت امور خارجه انجام شد در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است که ایران برای آزادی پنج سرباز ربوده شده خویش با بعضی از کشورهای منطقه به غیر از پاکستان رایزنی داشته باشد، گفت: مذاکرات ما با پاکستان است کما اینکه کمیسیون امنیت مرزی در سفارت پاکستان جلسه دارد.

وی ادامه داد: این مذاکره و جلسات در خصوص کنترل مرزها و ممانعت از تردد و فعالیت تروریست‌هاست و ایران و پاکستان می‌توانند این کنترل را داشته باشند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در خصوص این سوال که سقف این دور از مذاکرات چقدر طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است موضوع مدنظر در گفت‌وگوی آقای ظریف و خانم اشتون بحثتنظیم توافقات است.

وی ادامه داد: برای این دور از مذاکرات، پیش‌بینی اولیه ۲،۳ روز است و ممکن است به چند دور برسد که به پیش نویس اولیه برسد. باید بگذاریم که این دوره به چه قالبی می‌رسد.

افخم در خصوص اظهارات دیروز مقام معظم رهبری و اینکه با توجه به فرمایشات ایشان، وزارت خارجه چه سیاستی را در پیش می‌گیرد، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری چون گذشته راهنما و پشتوانه دستگاه سیاست خارجی است. ایشان چارچوب و مبانی را مورد توجه و تاکید قرار دادند.

سخنگوی وزارت خارجی با تاکید بر اینکه صحبت های رهبری بیانگر این بود که تیم مذاکره‌کننده ایرانی بر مبنای مبانی تعیین شده حرکتش را ادامه می‌دهد، تصریح کرد: واقع بینی در روند مذاکرات حاکم است. رهبری راه را دیپلماسی و گفت‌وگو با حفظ اصول، ارزش‌ها و مبانی باز کرده است که در حال انجام است.

وی ادامه داد: دولت فرصت مذاکره را انتخاب کرده که از این راه به نتیجه برسد، البته اینکه به نتیجه برسیم در مسیر مذاکرات مشخص می‌شود، اما طبعا بی‌اعتمادی ملت و ما به آمریکا در دوره‌های متفاوت اعلام شده تیم مذاکره‌کننده نیز بر این اساس مسیر خود را انتخاب کرده و امیدواریم در این چارچوب برای احقاق حقوق، مذاکرات ادامه یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز