خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس آذربایجان:

مشکل امنیت قره‌باغ تهدید امنیت منطقه و جهان است

کد خبر : ۱۴۶۸۰۹

در عصر جدید شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم که نمی‌توانیم به تنهایی آن‌ها را رفع کنیم بلکه نیازمند اقدام همه کشورهای اسلامی هستیم.

رییس مجلس آذربایجان گفت: مشکل امنیت قره‌باغ تهدید امنیت منطقه و کشورهای فرامنطقه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، اکتای استاف در نهمین کنفرانس اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، گفت: دولت آذربایجان برای توسعه OIC و اتحادیه پارلمان‌های اسلامی اهمیت ویژه‌ای قائل است.

وی افزود: اگر دولت یا جامعه‌ای نتواند در برابر ناهنجاری‌های اخلاقی مقاومت کند، نمی‌تواند پایداری مناسبی داشته باشد. در عصر جدید شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم که نمی‌توانیم به تنهایی آن‌ها را رفع کنیم بلکه نیازمند اقدام همه کشورهای اسلامی هستیم.

رییس مجلس آذربایجان با اشاره به حمله نظامی به آذربایجان، گفت: سازمان همکاری‌های اسلامی نقش موثری در حمایت از مواضع آذربایجان در سال ۲۰۰۸ داشت. قطعنامه وضعیت منازعات در آذربایجان با حمایت کشورهای اسلامی در سازمان ملل به تصویب رسید.

استاف با تاکید بر اینکه در خصوص فلسطین و سوریه موضع محکمی داریم، گفت: معتقدم دیپلماسی باید نقش بیشتری ایفا کند. دیپلماسی پارلمانی یک اصل بی‌بدیل در اتحاد کشورهای اسلامی است و موضوع فلسطین و سوریه از این طریق قابل حل است.

وی با محکوم کردن قتل عام مسجد حوساک، گفت: به تبلیغات علیه آذربایجان در این موضوع واکنش تندی نشان می‌دهیم. البته دولت آذربایجان از حمایتی که سازمان همکاری‌های اسلامی از مواضع کشورمان داشته است، تشکر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز