خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با ایلنا:

برخلاف پیش‌بینی‌ها مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ به نتیجه رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۱۳

ظاهرا رئیس جمهور آمریکا مایل به حل و فصل نهایی پرونده هسته‌ای ایران است و گرنه آمریکا همانند سال ۸۲ در مذاکرات کارشکنی می‌کرد، اما اینک آمریکا پیش‌قراول و پیشرو در مذاکرات است و نمی‌خواهد مذاکرات به نتیجه نرسد.

مشاور وزیر امورخارجه تاکید کرد: برخلاف پیش‌بینی‌ها مذاکرات اخیر ایران و گروه ۱ + ۵ به نتیجه رسید و توانستیم با وجود پیچیدگی‌ها و دشواری‌های کار، در رسیدن به چارچوب و قالب مذاکرات به نتیجه برسیم.

سید علی خرم در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ در ژنو۴ گفت: وقتی ما به سابقه مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱ + ۵ پس از آغاز به کار دولت جدید نگاهی بکنیم، شاهد هستیم که فقط یک بار این مذاکرات بدون نتیجه به پایان رسید و آن زمانی بود که آقای فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکرات کارشکنی کرد و به غیر از آن، مابقی مذاکرات سازنده بودند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شد با توجه به برخی اظهارات و نشانه‌ها این دور از مذاکرات به نتیجه نرسد، اما برخلاف پیش‌بینی‌ها این مذاکرات نیز به نتیجه رسید و توانستیم با وجود پیچیدگی‌ها و دشواری‌های کار، در رسیدن به چارچوب و قالب مذاکرات به نتیجه برسیم.

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد با بیان اینکه این مذاکرات نشان داد، هم طرف ایرانی و هم گروه ۱ + ۵ همکاری و انعطاف از خویش نشان دادند، خاطرنشان کرد: ظاهرا رئیس جمهور آمریکا مایل به حل و فصل نهایی پرونده هسته‌ای ایران است و گرنه آمریکا همانند سال ۸۲ در مذاکرات کارشکنی می‌کرد، اما اینک آمریکا پیش‌قراول و پیشرو در مذاکرات است و نمی‌خواهد مذاکرات به نتیجه نرسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز