خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مشترک با ظریف مطرح شد‎؛ / ۲ /

ابراز‌تعجب وزیر امور‌خارجه لهستان از فیلتر شدن سایت روزنامه لهستانی در ایران

کد خبر : ۱۴۹۸۳۸

ما حوادثاکراین را دنبال می‌کنیم و تنها کشوری هستیم که درکریمه کنسولگری داریم وکنسولگری ما حضور نیروهای روس را در این منطقه تایید می‌کند که نشان از این دارد که قانون رعایت نشده است.

وزیر امورخارجه لهستان با اشاره به فیلتر بودن یکی از روزنامه‌های مهم لهستان در ایران خاطر نشان کرد: وقتی در اصفهان بودم می‌خواستم به صفحه اینترنتی یکی از روزنامه‌‌هایمان دست پیدا کنم اما نتوانستم وارد شوم و اطلاع یافتم این سایت در ایران سانسور شده است و برای ما به خاطرکشوری که برای آزادی بیان انقلاب کرده است این حادثه شک آور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌وزیر امور خارجه لهستان در نشست خبری خود با محمد جواد ظریف که ظهر امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد در پاسخ به سئوالی درباره بحران سوریه گفت: لهستان یک نقش مهمی ایفاکرده تا سوریه ازسلاحهای روسی خود صرف نظر کند و درکنفرانسهای بین المللی در مورد سلاحهای شیمیایی سختگیری کردیم.

وی ادامه داد: ما همچنین ناظران خود را در اختیار اتحادیه اروپا گذاشتیم تا به این روند نظارت کند.

وزیر ا‌مور خارجه لهستان با اشاره به جنگ داخلی لبنان در دهه ۸۰ میلادی اظهارداشت: آنچه در لبنان رخ داد این بود که بعد ازده سال وقتی طرفین دعوا دیگر قادر به ادامه جنگ داخلی نبودند صلح صورت گرفت و امیدواریم این مسئله در سوریه رخ ندهد. چرا که ادامه بحران سوریه موجب ورشکست شدن دولت و ملت این کشور می‌شود و مهم این است که طرفین ذینفع در مذاکرات حضور داشته باشند.

شیکورسکی با اشاره به فیلتر بودن یکی از روزنامه‌های مهم لهستان در ایران خاطر نشان کرد: وقتی در اصفهان بودم می‌خواستم به صفحه اینترنتی یکی از روزنامه‌‌هایمان دست پیدا کنم اما نتوانستم وارد شوم و اطلاع یافتم این سایت در ایران سانسور شده است و برای ما به خاطرکشوری که برای آزادی بیان انقلاب کرده است این حادثه شک آور است و من به وزیر امور خارجه گفتم که ما درباره حقوق بشر نیاز به دیالوگ داریم، متاسفانه در ایران تعداد حکم‌های اعدام بالاست.

وی درباره مذاکرات ایران و ۱ + ۵ گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در مرحله فعلی تایید کرده است که ایران وظایفش را در توافق مقدماتی رعایت کرده است و ما نیازمند تایید نهایی هستیم.

وزیر امور خارجه لهستان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ادامه همکاری‌های ایران ولهستان اظهار داشت: ‌سطح روابط اقتصادی دو کشور بسیار پایین است و انعکاس کننده سطح امکانات و توانمندی‌های دو کشور نیست.

شیکورسکی افزود: البته لهستان تحریم‌های موجود را رعایت می‌کند. البته امیدواریم ایران شرایطی را فراهم کند تا بتوان شرایط را برای همکاریهای اقتصادی فراهم شود.

وزیرامور خارجه لهستان در خصوص وقایع اکراین نیز اذعان داشت: ما حوادثاکراین را دنبال می‌کنیم و تنها کشوری هستیم که درکریمه کنسولگری داریم وکنسولگری ما حضور نیروهای روس را در این منطقه تایید می‌کند که نشان از این دارد که قانون رعایت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اوضاع در اکراین رو به وخیم شدن است؛ خاطر نشان کرد: ما بامقامات اکراین صحبت کردیم و لهستان می‌خواهد موافقت نامه نهایی که در بوداپست امضا شد رعایت شود.

شیکروسکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این سفر موافقت نامه‌ای در حوزه دانشگاهی امضا شد، اظهار داشت: تبادل دانشجویان جریان دارد وامیدواریم این تبادل ادامه یابد و بعداز این توافق نیز توسعه یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز