خبرگزاری کار ایران

کشورهای اسلامی اقدامات تجاوزکارانه صهیونیستها دربیت المقدس را محکوم کردند

کد خبر : ۱۵۱۴۵۶

امسال که سال همبستگی با مردم فلسطین در سازمان ملل نام گرفته، با ادامه روند انفعالی شورای امنیت در قبال مساله فلسطین مواجهیم که تنها منجر به ادامه اقدامات ستمگرانه رژیمی شده که در طول ۶۵ سال اشغالگری خود بر سرزمین فلسطین آغاز کننده ۱۰ جنگ علیه همسایگان خود بوده و همچنان به تهدید کشورها ادامه می دهد.

سفرای کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی در نشستی اضطراری تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی درسرزمین‌های اشغالی را مورد بحثو بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات تحریک آمیز مجلس اسراییل و حمایت تعدادی از مقام‌های دولتی در زمینه تعمیم حاکمیت رژیم صهیونیستی بر تمامیت بیت المقدس و به ویژه مسجد الاقصی ارایه داد و خواستار مخالفت اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی با این اقدامات شد.

ریاض منصور ضمن تاکید بر این نکته که این اقدامات بر خلاف حقوق بین الملل است اینگونه حرکات را تخریب کننده روند صلح میان فلسطین و اسراییل دانست.

وی با توجه به نامه اعتراض دبیر کل اتحادیه عرب به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل در همین مورد خواستار آن شد که سازمان همکاری‌های اسلامی نیز اقدام مشابهی در این مورد انجام دهد.

غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک نیز در سخنرانی خود ضمن محکومیت اقدام اخیر رژیم صهیونیستی آن را تلاش جدید این رژیم در جهت تخریب هویت تاریخی، فرهنگی و اسلامی فلسطین دانست و از جامعه بین الملل خواست تا تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از این گونه رفتارهای تجاوزگرانه و وادار ساختن این رژیم به احترام و عدم تعرض به اماکن مقدس اسلامی در بیت المقدس انجام دهد.

سفیر کشورمان مسئولیت کلیه اقدامات برهم زننده ثبات و امنیت در منطقه را متوجه این رژیم دانست و افزود: امسال که سال همبستگی با مردم فلسطین در سازمان ملل نام گرفته، با ادامه روند انفعالی شورای امنیت در قبال مساله فلسطین مواجهیم که تنها منجر به ادامه اقدامات ستمگرانه رژیمی شده که در طول ۶۵ سال اشغالگری خود بر سرزمین فلسطین آغاز کننده ۱۰ جنگ علیه همسایگان خود بوده و همچنان به تهدید کشور‌ها ادامه می‌دهد.

دهقانی گفت: تلاش برای‌ تسلط بر مسجد قدس نخستین تلاش این رژیم برای نفی ماهیت سرزمین و مردم فلسطین نبوده است و مسلما آخرین آن هم نخواهد بود، اما به اعتقاد ما، وحدت و همبستگی میان امت اسلامی راه مقابله با این گونه حرکات و مقابله با چالش‌ها در جهان اسلام است وتنها با حفظ این همبستگی است که می‌توان به اهداف مشترک دست یافت.

در این جلسه همچنین سفرای کشورهای سازمان همکاری اسلامی تصمیم گرفتند که طی نامه مشترکی خطاب به رییس شورای امنیت، دبیر کل سازمان ملل و رییس مجمع عمومی اعتراض خود را نسبت به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی اعلام کنند. بعلاوه روسای دوره‌ای سازمان همکاری‌های اسلامی، اتحادیه عرب(عراق) و جنبش عدم تعهد(ایران) در یک مصاحبه مطبوعاتی که پس از اجلاس سفرا برگزار شد شرکت کردند تا صدای اعتراض جامعه بین المللی در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی را باطلاع رسانه‌ها و افکار عمومی برسانند.

شایان ذکر است تعداد دیگری از سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از جمله اردن، عربستان، مصر، عراق، اتحادیه عرب، ترکیه، اندونزی و مالزی در لزوم اعلام مخالفت کشورهای عضو با حرکات اخیر رژیم صهیونیستی سخنرانی نمودند.

در این جلسه همچنین با توجه به حملات اخیر علیه مسلمانان در افریقای مرکزی، سفیر کشورمان ضمن کردن کشتار مسلمانان در آن منطقه، از اعضای سازمان همکاریهای اسلامی درخواست نمود کمکهای انساندوستانه فوری برای مسلمانان در نظربگیرند و ضمن حمایت از ابتکارات اتخاذ شده در اینخصوص، ضرورت توقف هر چه سریع‌تر این جنایات را خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز