خبرگزاری کار ایران

اشتون:

برای اولین بار در خصوص مسائل دوجانبه با ظریف رایزنی داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۰۱۰

بحث‌های قابل توجهی در خصوص روابط دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا صورت گرفت که از جمله این‌ها بررسی وضعیت منطقه‌ای، آینده ارتباطات میان ایران و اتحادیه اروپا، همکاری در خصوص مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، آینده وضعیت افغانستان و وضعیت نگران کننده و خطرناک سوریه داشتیم.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به دیدارهای خود با محمد جواد ظریف گفت: این برای اولین بار است که در خصوص مسائل دوجانبه با یکدیگر حرف می‌زنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظریف در نشست مشترک خبری خود با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که صبح امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد ضمن اظهار خوشحالی به خاطر حضور وی در ایران گفت: این برای اولین بار است که خانم اشتون بعد از چندین سال مسئولیت به ایران می آید.

وی ادامه داد: بحث‌های قابل توجهی در خصوص روابط دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا صورت گرفت که از جمله این‌ها بررسی وضعیت منطقه‌ای، آینده ارتباطات میان ایران و اتحادیه اروپا، همکاری در خصوص مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، آینده وضعیت افغانستان و وضعیت نگران کننده و خطرناک سوریه داشتیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ افزود: گفتگویی هم درباره پرونده هسته‌ای و مذاکرات داشتیم که هم درباره اجرای توافقات گذشته و هم نحوه پیگیری کار بود که امیدوارم با همکاری دو طرف کار را جلو ببریم.

در ادامه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به دیدارهای خود با محمد جواد ظریف گفت: این برای اولین بار است که در خصوص مسائل دوجانبه با یکدیگر حرف می‌زنیم.

وی با تشکر از دعوت برای حضور در ایران خاطرنشان کرد: این حضور فرصت را برای بحثدرباره موضوعات مورد علاقه و نگرانی‌هایمان درباره بعضی از مسائل مانند وضعیت اسفناک سوریه، آینده افغانستان و چالش‌های مبارزه با مواد مخدر و پتانسیل درباره گفتگو درباره حقوق بشر و موضوعات آینده فراهم کردو همچنین گفتگویی را هم در باره پرونده هسته‌ای و مذاکرات پیش رو داشتیم که آقای ظریف به آن اشاره کرد.

اشتون با اشاره به اشتیاق خود برای دیدار با رئیس جمهور به دیدار دیشب خود با فعالان حقوق زنان اشاره کرد و اذعان داشت: دیروز، روز جهانی زن بود و من خیلی خوشحال هستم که با زنان ایرانی حرف زدم و این روز را جشن گرفتیم و درباره وضعیت زنان در جهان و ایران گفتگو هایی داشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز