خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه یونان:

اخضر ابراهیمی به تهران می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۶۵۷

من دوشنبه قبل از سفرم به وین برای مذاکرات هسته‌ای با ایشان دیدار می‌کنم که البته ایشان با دیگران مسئولان کشورمان نیز دیدار خواهند داشت.

وزیر امور‌خارجه از سفر اخضر الابراهیمی به تهران خبر داد و تاکیدکرد: ایران همواره تاکید داشته که بحران سوریه تنها از مسیر سیاسی قابل حل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک خود با اونگلوس وینزلوس معاون نخست وزیر و وزیر‌امورخارجه یونان که ظهر‌امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سفر اخضر‌الابراهیمی نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته که بحران سوریه تنها از مسیر سیاسی قابل حل است و همواره به تلاش‌های منطقی و مقبول برای این مسئله آمادگی دارد.

وی ادامه داد: با اظهار علاقه اخضر‌الابراهیمی برای مشورت با مسئولان ایرانی مانند دفعات قبل و برخلاف برخی از کشورها که از دیدار با وی خودداری می‌کنند، درهای کشورمان به روی ایشان باز است.

وزیر امور‌خارجه کشورمان با بیان این که اخضر الابراهیمی فردا بعد ازظهر وارد تهران می شود، تصریح کرد: من دوشنبه قبل از سفرم به وین برای مذاکرات هسته‌ای با ایشان دیدار می‌کنم که البته ایشان با دیگران مسئولان کشورمان نیز دیدار خواهند داشت.

محمدجواد ظریف در نشست خبری خود با اونگلوس ونیزلوس که عصر امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگاری در رابطه با اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران باید تصمیمات سختی بگیرد که دنیا اطمینان کند برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است، گفت: احساس می‌کنم دولت آمریکا برای حل مشکلات داخلی گاهی صحبت‌هایی می‌کند که مبتنی بر پیش‌داوری‌ها و پیش‌ذهنیت‌هایی است که خودشان در ایجاد آن نقش داشته‌اند. وی با بیان اینکه آنها سال‌هاست که اینگونه تبلیغ کرده‌اند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است؛ بنابراین امروز باید بگویند که ایران تصمیم مهمی بگیرد و نشان دهد که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، اظهار داشت: هم آنها می‌دانند و هم ما می‌دانیم که ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و بنابراین ما نباید هیچ تصمیم سختی بگیریم.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه ما اعلام کردیم که برنامه هسته‌ای ما کماکان باقی خواهد ماند و همانگونه که صلح‌آمیز بوده‌ صلح‌آمیز خواهد بود، تصریح کرد: هیچ بخشی از برنامه‌ هسته‌ای ایران تعطیل نخواهد شد.

ظریف افزود: طرف مقابل ما این موضوع را به خوبی می‌داند و من احساس می‌کنم بسیار مثبت‌تر و سازنده‌تر است که مسئولان آمریکایی به جای اینکه اظهاراتی مطرح کنند که بعدا مجبور شوند آن را تغییر دهند، مانند حرفی که درباره غنی‌سازی مطرح کردند و بعد در سطوح مختلف همه آنها گفتند که در برنامه اقدام مشترک در ژنو غنی‌سازی وجود دارد، بنابراین حرف‌هایی نزنند که بعدا مجبور باشند آن را پس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اگر تصمیم سخت از نظر ایشان این است که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نباشد، باید بگوییم که این تصمیم قبلا گرفته شده و هیچگاه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود، ابراز کرد: این را بر مبنای مبانی دینی و هم ملاحظات و نگرش استراتژیک‌مان در دکترین دفاعی خود داشته‌ایم و ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: معتقدم آمریکاست که باید یک تصمیم بسیار سخت بگیرد و آن تصمیم بسیار سخت این است که یک بار برای همیشه با واقعیات به دید واقع‌نگری نگاه کند و خیال‌بافی را کنار بگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز