خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست خبری با وزیر امور خارجه بلاروس: / ۳ /

پیگیر مسئله سربازان و دیپلمات ربوده شده هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۰۴۳

هم توقع مردم ایران و هم توقع دولت ایران از دولت‌های پاکستان و یمن این است که این است که هم سلامتی هم‌وطنان ما را تضمین کند و هم از هیچ تلاشی برای برگشت فرزندانمان فروگذار نباشد. / عتقاد داریم مسائل اکراین باید با رعایت حقوق بین الملل و با خواست مردم و عدم توسل به زور و ترویج خشونت و افراطی‌گری صورت بگیرد.

وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که هم موضوع سربازهای ربوده شده ایرانی در سیستان و هم دیپلمات ربوده شده کشورمان در یمن از موضوعات مهمی است که وزارت خارجه آن را به جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مححمد جواد ظریف در ادامه نشست خبری خود با ولادمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس که ظهر امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مواضع ایران درباره بحران اکراین گفت: ما و بلاروس در خصوص مسئله اکراین موضع بسیار نزدیکی داریم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم مسائل اکراین باید با رعایت حقوق بین الملل و با خواست مردم و عدم توسل به زور و ترویج خشونت و افراطی‌گری صورت بگیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جهان آماده تنش و درگیری نیست و امیدواریم با گفت‌وگوها مسئله حل شود.

ظریف در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت سربازان ربوده‌شده کشورمان در سیستان و دیپلمات ربوده شده در یمن اظهار داشت: هم موضوع سربازهای ربوده شده ایرانی در سیستان و هم دیپلمات ربوده شده کشورمان در یمن از موضوعات مهمی است که وزارت خارجه آن را به جدیت دنبال می‌کند.

وی در خطاب به خانواده‌های این افراد تصریج کرد: ما به عنوان اعضای یک خانواده بزرگ، خود را همراه با آنها می‌دانیم و از هیچ کوششی برای آزادی آنها نیز دریغ نمی‌کنیم.

ظریف افزود: هم توقع مردم ایران و هم توقع دولت ایران از دولت‌های پاکستان و یمن این است که این است که هم سلامتی هم‌وطنان ما را تضمین کند و هم از هیچ تلاشی برای برگشت فرزندانمان فروگذار نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز