خبرگزاری کار ایران

دیدار خداحافظی سفیر چین در تهران با قائم مقام وزیر امور خارجه

کد خبر : ۱۵۷۷۳۳

یوهونگ یانگ سفیر جمهوری خلق چین در تهران امروز دوشنبه در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

یوهونگ یانگ سفیر جمهوری خلق چین در تهران امروز دوشنبه در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار با قدردانی از فعالیتها و تلاشهای بی وقفه و ارزشمند سفیر چین و همچنین سفیر ایران در پکن در راستای توسعه و گسترش همه جانبه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و چین، نگاه ایران به روابط با چین را بلند مدت و راهبردی دانست.

سرمدی دیدار روسای جمهور ایران و چین در بیشکک و توافقات صورت گرفته برای تداوم توسعه روابط را با اهمیت عنوان کرد و ضرورت تداوم همکاری و پیگیری در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی و نیز سفرهای متقابل مسئولین دو کشور برای اجرایی و عملیاتی شدن این توافقات را مورد تاکید قرار داد.

قائم مقام وزیر امور خارجه همچنین با روشن توصیف کردن دورنما و چشم انداز روابط بلند مدت بین ایران و چین ابراز امیدواری کرد با تداوم سفرهای منظم و متقابل مقامات عالیرتبه ایران و چین به پکن و تهران شاهد تقویت روابطی راهبردی و درازمدت در ابعاد دوجانبه و نیز مشورت و رایزنی بین دو کشور مهم و تاثیرگذار در عرصه منطقه ای و بین المللی باشیم.

وی با اشاره به دیدگاه و مواضع مشترک ایران و چین بعنوان دو کشور با تاریخ و تمدنی کهن و نقش موثر منطقه ای و بین المللی، خواستار تداوم همفکری و هماهنگی دو کشور برای مقابله با رویکردهای یکجانبه گرایانه و ظالمانه و سوء استفاده برخی کشورها از پاره ای مسائل برای اعمال فشارهای سیاسی و زیاده طلبی علیه کشورهای مستقل شد.

سرمدی همچنین با اشاره به تداوم روند مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۳ + ۳ افزود: چین بعنوان یکی از کشورهای عضو گروه ۳ + ۳ می تواند در حمایت از تداوم روند مذاکرات و دستیابی به توافق جامع و نهایی نقش موثرتری ایفاء نماید.

سفیر چین نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از تلاشها و اقدامات صورت گرفته در دوره ماموریت خود در جهت توسعه و گسترش هرچه بیشتر روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی، بر عزم و اراده مقامات عالیرتبه کشورش بر تداوم و تقویت روابط با ایران تاکید کرد و افزود: چین برای تقویت روابط با ایران بعنوان شریکی مهم و قابل اعتماد اهمیت بسیار زیادی قائل است.

وی علیرغم ابراز رضایت از سطح کنونی روابط فیمابین خاطرنشان کرد: ظرفیت های گسترده ای برای تداوم روند توسعه مناسبات همه جانبه وجود دارد.

وی همچنین موضع اصولی کشورش را در حمایت از حقوق مشروع ایران در بهره مندی از انرژی هسته ای و مخالفت با تحریمهای اعمال شده علیه ایران مورد تاکید قرار داد و از رویکرد حکیمانه جمهوری اسلامی ایران در تعامل سازنده با جهان در دولت جدید ابراز خرسندی کرد و بر لزوم تداوم حمایت متقابل دو کشور در عرصه های بین المللی از یکدیگر تاکید نمود.

سفیر چین همچنین با اشاره به خاطرات خوب خود از دوره حضورش در ایران و ابراز علاقه به کشور، مردم و فرهنگ و تمدن ایران، از میهمان نوازی مردم ایران و همکاری دستگاه دیپلماسی تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود روند توسعه روابط با قوت ادامه یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز