خبرگزاری کار ایران

سنایی خبر داد:

ظریف سه‌شنبه عازم مسکو می‌شود / روحانی مهرماه به روسیه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۳۳۷

آقای ظریف وزیر امور خارجه سه شنبه دوم اردیبهشت برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای پیرامون خزر وارد روسیه میشود. امسال در مهرماه اجلاس روسای جمهور نیز در آستاراخان روسیه برگزار میشود و امضای چندین سند نیز در آن پیش بینی شده است.

سفیر ایران در مسکو از سفر وزیر امور خارجه به روسیه در روز سه شنبه دوم اردیبهشت خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی در خصوص سفر وزیر امور خارجه به مسکو در صفحه خود در فیسبوک نوشت:

آقای ظریف وزیر امور خارجه سه شنبه دوم اردیبهشت برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای پیرامون خزر وارد روسیه می شود. امسال در مهرماه اجلاس روسای جمهور نیز در آستاراخان روسیه برگزار میشود و امضای چندین سند نیز در آن پیش بینی شده است.

امسال موضوع خزر در روسیه داغ است و دیروز نیز در دیوان بازرگانی(اتاق بازرگانی) روسیه با همکاری انستیتوی خزر همایشی برگزار شد که من نیز همراه آقای براتچیکوف نماینده ویژه ریس جمهور روسیه در امور خزر در افتتاحیه آن سخنرانی داشتیم.

این دومین سفر آقای ظریف به مسکو طی چند ماه گذشته است. فردا شانزدهم آوریل برابر با بیست و هفتم فروردین است. سه ماهپیش هم در همین تاریخ ایشان مسکو آمد و همزمان بود با روز تقدیم استوارنامه و آغاز به کار رسمی من. در آن سفر دکتر ظریف با پوتین ریس جمهورروسیه و لاوروف وزیر خارجه دیدار داشت. علاوه بر این دیدار سه جانبه‌ای میان وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه برگزار شد.

آقای ظریف که مسولیتی سنگین به عهده دارد و بسیار پرکار است در آن سفر سرما خورده بود و کمی سرفه میکرد. پوتین در پایان ملاقات با محبت به دکتر ظریف گفت که از سلامت خودتان مراقبت کنید! در گوشه های اطاق کاری پوتین در کرملین مجسمه‌های بزرگی از پتر کبیر، کاترین دوم و الکساندر دوم(رهبرانی که مقتدر بوده و در گسترش و رشد روسیه موثر بودهاند، نصب شده است.

رسانه‌های روسیه آن موقع نوشتند که شانزده ژانویه برای سفیر ایران یک روز ویژه بود که طی آن دو بار در یک روز با ولادیمیر پوتین دیدار داشت. آنروز بعد از ملاقات آقایان لاوروف و ظریف و ضیافت ناهار من از همان وزارت خارجه روسیه برای تقدیم استوارنامه عازم کرملین شدم. استوارنامه طی تشریفات خاصی در یکی از سالنهای مجلل کرملین به پوتین اعطاء شد و پس از آن چند دقیقه‌ای امکان گفتگوی دو نفره با رییس جمهور روسیه فراهم شد.

رییس‌جمهور روسیه در سخنرانی اصلی خویش به موضوع ایران و همکاری با آقای روحانی توجه ویژه‌ای نشان داد.

دو ساعت بعد نیز مجددا به همراه دکتر ظریف برای ملاقات با آقای ولادیمیر پوتین به کرملین رفتیم. البته پیش از این ماموریت نیز من چند نوبت در کرملین در ملاقات با آقایان پوتین و مدودوف شرکت داشته‌ام.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز