خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از وضعیت دیپلمات ایرانی در یمن از زبان قشقاوی:

بر اساس آخرین اخبار نیکبخت سالم است / احتمال سفر عبداللهیان به یمن

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۱۵

آقای ظریف نیز در این رابطه دو بار با وزیر امور خارجه یمن تماس داشته و در حاشیه شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل هم با همتای یمنی‌اش صحبت کرد. / مسئله دیپلمات ربوده شده کشورمان از جمله مسائلی است که به شکل روزانه در وزارت امورخارجه در حال پیگیری و بررسی است.

معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امور خارجه از احتمال سفر هیاتی به ریاست حسین امیرعبداللهیان معاون امور وزیر امور خارجه به یمن برای رسیدگی به این مسئله خبر داد و ادغان داشت: بر اساس آخرین اخبار ما نوراحمد نیکبخت سالم است.

حسن قشقاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین وضعیت نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده کشورمان در یمن گفت: وزارت خارجه برای رهایی آقای نیکبخت اقدامات بسیاری انجام داده است.

وی با بیان اینکه آقای صالحی وزیر امور خارجه وقت پس از وقوع این حادثه با وزیر امور خارجه یمن تماس گرفت و خواستار رسیدگی دولت یمن به این مسئله شد، اظهار داشت: آقای ظریف نیز در این رابطه دو بار با وزیر امور خارجه یمن تماس داشته و در حاشیه شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل هم با همتای یمنی‌اش صحبت کرد.

معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امور خارجه با اشاره به اعزام هیاتی از سوی وزارت امور خارجه به یمن اظهار داشت: این هیات به ریاست سیدکاظم سجادی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه صورت گرفت و ایشان با مقامات یمنی دیدار داشتند و آنها نیز قول رسیدگی و پیگیری این مسئله را دادند.

قشقاوی ادامه داد: همچنین کاردار یمن دو بار به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و ما خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر دولت یمن در این باره شدیم.

معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین اخبار ما نور احمد نیکبخت سالم است، بیان کرد: مقامات یمنی از شناسایی افراد یا جریانی که این عمل را انجام داده‌اند، خبر دادند، اما مکان و جزئیات این مسئله در حال شناسایی است.

وی از احتمال سفر هیاتی به ریاست حسین امیرعبداللهیان معاون امور وزیر امور خارجه به یمن برای رسیدگی به این مسئله خبر داد و خاطرنشان کرد: مسئله دیپلمات ربوده شده کشورمان از جمله مسائلی است که به شکل روزانه در وزارت امورخارجه در حال پیگیری و بررسی است.

قشقاوی در پایان از دیدار محمدجواد ظریف با خانواده این دیپلمات ربوده شده خبر داد و تصریح کرد: آقای ظریف در این دیدار ضمن همدردی و همدلی با خانواده آقای نیکبخت قول داده‌اند وزارت امور خارجه در این رابطه هیچ کوتاهی نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز