خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور اسلوونی در دیدار با سفیر ایران:

ایران کانون ثبات در منطقه است

کد خبر : ۱۶۴۴۰۵

موقعیت جغرافیایی، ارتباطی و اقتصادی مناسب ایران در منطقه و همچنین شناخت و جایگاه اسلوونی در بالکان و همجواری و دسترسی به غرب اروپا، زمینه های بسیار خوبی را برای همکاری دو کشور در بخش های مختلف فراهم کرده است.

رییس جمهور اسلوونی با استقبال از سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران و تلاش ها در جهت حصول به توافق میان ایران و کشورهای ۳ + ۳، از ایران به عنوان کشوری مهم، تاریخی و کانون ثبات در منطقه یاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا با حضور در کاخ ریاست جمهوری اسلوونی، طی یک مراسم رسمی استوارنامه خود را به ˈ بوروت پاخورˈ رئیس جمهور این کشور تسلیم کرد.

رئیس جمهور اسلوونی در دیدار امروز(چهارشنبه) ˈمرتضی درزی رامندیˈ ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر ایران در دوره ماموریت جدید خود در اسلوونی، تصریح کرد: اطمینان دارم در این مدت به اتفاق تلاش خواهیم کرد تا با ایجاد درک و اعتماد متقابل سطح روابط دو کشور را بیش از پیش ارتقا دهیم.

وی با استقبال از سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران و تلاش ها در جهت حصول به توافق میان ایران و کشورهای ۳ + ۳، از ایران به عنوان کشوری مهم، تاریخی و کانون ثبات در منطقه یاد کرد.

ˈپاخورˈ با ابلاغ بهترین آرزوهای خود برای دکتر روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران، علاقه مندی برای رایزنی طرفین جهت ایجاد سرفصل جدیدی از روابط را مورد تاکید قرار داد.

مرتضی رامندی نیز در این ملاقات با ابلاغ سلام دکتر روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به رئیس جمهور اسلوونی، به تشریح سیاست خارجی دولت ایران مبتنی بر تعامل سازنده با کشورهای جهان و ازجمله گسترش مناسبات با اتحادیه اروپایی و تقویت روابط با اسلوونی پرداخت.

وی با اشاره به روند مثبت گسترش مناسبات تهران - لوبلیانا در حوزه های مختلف بویژه علاقه مندی دو طرف برای افزایش همکاری ها از جمله در زمینه های اقتصادی و تجاری، تلاش دو کشور برای تقویت و ارتقای سطح همکاری ها، افزایش رایزنی ها و توافقات فیمابین را خاطرنشان ساخت.

سفیر کشورمان تصریح کرد که موقعیت جغرافیایی، ارتباطی و اقتصادی مناسب ایران در منطقه و همچنین شناخت و جایگاه اسلوونی در بالکان و همجواری و دسترسی به غرب اروپا، زمینه های بسیار خوبی را برای همکاری دو کشور در بخش های مختلف فراهم کرده است.

رامندی همچنین اطمینان داد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا حداکثر تلاش و فعالیت های خود را بر استفاده از ظرفیت های فراوان سیاسی، اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی، علمی، دانشگاهی و ورزشی معطوف خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز