خبرگزاری کار ایران

ظریف:

نتیجه مذاکرات هسته‌ای به حسن نیت غرب بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۹۰

چهارمین دور مذاکرات سیاسی نیز از هفته آینده شروع می‌شود که در آن مذاکرات ان‌شاالله شروع به نگارش متن برنامه جامع توافق با کشورهای غربی می‌کنیم.

وزیر امورخارجه با بیان اینکه مذاکرات سیاسی برای نگارش متن جامع توافق با گروه ۱ + ۵ از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: رسیدن به نتیجه بستگی به حسن نیت طرف غربی دارد.

به گزارش ایلنا‏، محمد جواد ظریف با اشاره به مذاکرات کارشناسی ایران و گروه ۱ + ۵ در نیویورک، گفت: طبق توافق ژنو، مذاکرات کارشناسی میان ایران و طرف‌های غربی تاکنون چند دور برگزار شده و این روند ادامه دارد که این نوبت مذاکرات در نیویورک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: چهارمین دور مذاکرات سیاسی نیز از هفته آینده شروع می‌شود که در آن مذاکرات ان‌شاالله شروع به نگارش متن برنامه جامع توافق با کشورهای غربی می‌کنیم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا امکان تمدید زمان ۶ماه تعیین شده در توافق‌نامه ژنو وجود دارد یا خیر؟ گفت: بر اساس توافق ژنو مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ در یک پروسه یک‌ساله قرار به انجام است، یعنی باید تا بهمن ماه امسال ادامه داشته باشد، البته توافق‌نامه ژنو یک دوره اولیه شش ماه دارد که امیدواریم در همان دوره به نتیجه برسیم البته رسیدن به نتیجه بستگی به حسن نیت طرف غربی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز