خبرگزاری کار ایران

سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا:

بی‌اعتمادی طرفین مذاکره در طی مذاکرات کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۱۸

آقای روحانی از ابتدای فعالیت‌های انتخاباتی‌شان گفتند که روش‌شان گفت‌وگو و تعامل سازننده است و برای رفع مشکلات سیاست خارجی، مذاکره می‌کنند تا با رفع تحریم‌ها مشکلات داخلی و اقتصادی هم حل شود از این رو مردم به دلیل نارضایتی از وضعیت هشت سال گذشته، به آقای روحانی رای دادند.

یک تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: بی‌اعتمادی طرفین مذاکره در طی مذاکرات اخیر کاهش یافته است.

محمدعلی سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص این دور از مذاکرات ایران و ۱ + ۵ گفت: در این مرحله از مذاکرات به سخت‌ترین مرحله مذاکرات وارد می‌شویم هرچند که دورهای گذشته مذاکره نیز کار راحتی نبود.

وی با اشاره به فضای مذاکرات اظهار داشت: زمانی مذاکرات آغاز شد اجماعی علیه کشورمان وجود داشت و تحریم‌های حاصل از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، موجب به وجود آمدن شرایط سخت شده بود که با توجه به این عوامل است که می‌توان فهمی درست‌تر و مناسب‌تر از موفقیت‌های مذاکرات داشت.

سفیر اسبق ایران در لبنان با بیان اینکه در این دور از مذاکرات، تکالیف طرفین نسبت به آینده مشخص می‌شود، تصریح کرد: این دور از مذاکرات می‌تواند فرصتی مناسب برای هر دو طرف باشد تا از بی‌اعتمادی که طرفین به یکدیگر دارند، عبور کنند.

سبحانی بی‌اعتمادی را مهمترین مشکل موجود در مذاکرات دانست و افزود: متاسفانه در طی سال‌های گذشته بالاخص در هشت سال اخیر، این بی‌اعتمادی افزایش یافته است و با توجه به اقوال و اعمال رئیس جمهور پیشین، ذهنیت‌ها علیه ایران تخریب شده و صدور قطعنامه‌های علیه ایران هم موجب بدبین‌تر شدن ایران شده است.

وی با بیان اینکه بی‌اعتمادی طرفین مذاکره در طی مذاکرات اخیر کاهش یافته است، ابراز داشت: ارزیابی‌ام این است که روند مذاکرات با اراده سیاسی قوی‌ای از سوی مسئولان حاکمیتی و حمایت گسترده مردمی آغاز شده است.

سفیر سابق کشورمان در سوریه در پاسخ به این سوال که آیا تخریب دستاوردهای مذاکرات موجب تضعیف تیم مذاکره‌کننده نمی‌شود؟، بیان کرد: نمی‌گویم این تخریب‌ها اثر ندارد اما باید دانست که هر چقدر تیم مذاکره‌کننده از حمایت ملی بیشتری برخوردار باشد، موفقیت بیشتری هم خواهد داشت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به کارشکنی‌ها و تخریب‌ها تصریح کرد: همان کسانی که موجبات تحریم‌ها و مشکلات را فراهم کردند، امروز دلواپس شده‌اند. باید باید به آنها گفت که در مسیر تعامل با جهان و اعتمادسازی است که گشایش درهای بسته صورت صورت می‌گیرد و با دعوا و جنگ چیزی حل نمی‌شود.

سبحانی با بیان اینکه مردم به دلواپسان امروز در انتخابات ریاست جمهوری اخیر " نه " گفته‌اند، خاطرنشان کرد: آقای روحانی از ابتدای فعالیت‌های انتخاباتی‌شان گفتند که روش‌شان گفت‌وگو و تعامل سازننده است و برای رفع مشکلات سیاست خارجی، مذاکره می‌کنند تا با رفع شدن تحریم‌ها، مشکلات داخلی و اقتصادی هم حل شود از این رو مردم به دلیل نارضایتی از وضعیت هشت سال گذشته، به آقای روحانی رای دادند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی ادامه داد: شاهد هستیم که در کنار همدلی گسترده مسئولان در سطوح عالی نظام، مردم نیز به طور جدی و گسترده از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز