خبرگزاری کار ایران

پیرمحمد ملازهی در گفت‌وگو با ایلنا:

از زمان روحانی نگاه مثبتی به ایران در میان کشورهای عربی شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۸۶۸

سفر ظریف به عربستان فرصتی مناسبی برای حل مشکلات منطقه‌ای است و در صورتی که هر دو کشور اراده سیاسی بر حل مشکلات را داشته باشند، می‌توان به بهبود مناسبات امیدوار بود.

یک تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی تاکید کرد: در مجموع می‌توان گفت که از زمان به ریاست جمهوری رسیدن آقای روحانی نگاه مثبت‌تری به ایران در میان کشورهای عربی شکل گرفته است.

پیرمحمد ملازهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دعوت سعود فیصل از محمدجواد ظریف برای سفر به عربستان گفت: منطقه خاورمیانه در شرایطی قرار گرفته است که برای کاهش این تنش‌ها باید دو کشور عربستان و ایران مناسبات خود را بهبود ببخشند.

وی با بیان اینکه هم در ایران و هم در عربستان عزم برای بهبود مناسبات با یکدیگر ایجاد شده است، اظهار داشت: سفر ظریف به عربستان فرصتی مناسبی برای حل مشکلات منطقه‌ای است و در صورتی که هر دو کشور اراده سیاسی بر حل مشکلات را داشته باشند، می‌توان به بهبود مناسبات امیدوار بود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به سیاست تعامل سازننده از سوی دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت که از زمان به ریاست جمهوری رسیدن آقای روحانی نگاه مثبت‌تری به ایران در میان کشورهای عربی شکل گرفته است و سیاست‌هایی هم که از سوی دستگاه دیپلماسی در این مدت اتخاذ شده است، این نگاه را در میان کشور عربی تثبیت کرده که دولت جدید ایران با واقع‌بینی عمل می‌کند.

ملازهی با اشاره به سیاست دولت اصلاحات درباره کشورهای عربی ابراز داشت: به نظر می‌رسد نگاهی که این دولت در مورد کشورهای عربی در پیش گرفته، همان سیاست‌های دولت اصلاحات است که به تنش‌زدایی و کاهش اختلافات منجر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز