خبرگزاری کار ایران

در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در الجزیره عنوان شد؛

انتقاد عراقچی از مانع‌تراشی بر سر راه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۸۱۸

عراقچی در این نشست طی سخنانی به پذیرفته شدن فلسطین به عنوان عضو ناظر سازمان ملل اشاره و از آن به عنوان نخستین گام در جهت عضویت کامل فلسطین در این سازمان و احیای کامل حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین تاریخی شان یاد کرد.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران از مانع تراشی برخی از اعضای شورای امنیت بر سر راه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و نیز سیاست‌های یکجانبه آمریکا در ارتباط با مسئله فلسطین انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد طی نشستی به ریاست سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزرات امور خارجه جمهوری اسلام ایران، در حاشیه نشست میان دوره‌ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در الجزایر، آخرین تحولات مسئله فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین، طی گزارشی آخرین تحولات مربوط به مسئله فلسطین را به تفصیل تشریح و از جمله توضیحاتی درباره بن بست جاری در مذاکرات با رژیم صهیونیستی و ادامه غصب زمین‌های مردم فلسطین و دیگر جنایات رژیم مذکور ارائه کرد.

سید عباس عراقچی در این نشست طی سخنانی به پذیرفته شدن فلسطین به عنوان عضو ناظر سازمان ملل اشاره و از آن به عنوان نخستین گام در جهت عضویت کامل فلسطین در این سازمان و احیای کامل حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین تاریخی شان یاد کرد.

وی از مانع تراشی برخی از اعضای شورای امنیت بر سر راه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و نیز سیاست‌های یکجانبه آمریکا در ارتباط با مسئله فلسطین انتقاد کرد.

عراقچی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین برای جمهوری اسلامی ایران و حمایت همیشگی مردم و دولت ایران از نبرد عادلانه مردم فلسطین، به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد نیز حمایت این جنبش از مبارزات مردم فلسطین در جهت احقاق حقوق خود و مقابله با تهاجم و اشغالگری را مورد تاکید قرار داد.

لازم به ذکر است که کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد دارای ۱۴ عضو(فلسطین، الجزایر، مصر، سنگال، آفریقای جنوبی، زیمبابوه، زامبیا، مالزی، اندونزی، بنگلادش، هند، تانزانیا، کلمبیا و کوبا) است و به طور مستمر تحولات مسئله فلسطین و راه‌های کمک به احقاق حقوق مردم آن کشور را پیگیری می‌کند.

نشست میان دوره‌ای وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد از دیروز(چهارشنبه) هفتم خرداد ماه در الجزیره برپاست. این نشست امروز به کار خود پایان می‌دهد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در رأس هیأتی سه‌شنبه شب به منظور شرکت در این نشست وارد الجزایر شد.

جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ریاست جنبش عدم تعهد را برعهده دارد.

- See more at: http: / / www. farsnews. com / newstext. php? nn = ۱۳۹۳۰۳۰۸۰۰۰۰۱۲#sthash. vNkgp۹Ch. dpuf

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز