خبرگزاری کار ایران

ذاکریان در گفت‌وگو با ایلنا:

دیدار با تیم مذاکره‌کننده آمریکایی به رفع شدن سوتفاهم‌ها کمک کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۵۰۴

در کوتاه مدت در عرصه سیاست خارجی، دستاوردهای بزرگی داشتیم که مهمترین آنها شکستن دیوار تحریم‌ها و به شکست انجامیدن پروژه امنیتی شدن ایران از سوی اسرائیل است.

یک تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی دیدار با تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا را مثبت ارزیابی کرد.

مهدی ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دیدار تیم مذاکره‌کننده ایرانی با تیم مذاکره‌کننده آمریکایی گفت: ارزیابی من از این دیدار، ارزیابی مثبتی است چراکه این دیدار می‌تواند به نزدیک شدن دیدگاه‌ها و رفع شدن سوتفاهم‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات ایران با گروه ۱ + ۵ دستاوردهای بزرگی داشته است، اظهار داشت: هم ایران و هم آمریکا در مذاکرات، اصول و اولویت‌هایی دارند و سعی می‌کنند تا در مذاکره بیشترین امتیازها را بگیرند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده ما بر خلاف دوره‌های قبلی، تیمی متوهم و مبتنی بر شعار نیست بلکه تیمی است که بر اساس واقعیات عمل می‌کند و شعاد نمی‌دهد و سعی دارد تا بیشترین امتیاز را بدست آورد.

ذاکریان با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت تا مسئله هسته‌ای به زودی حل شود، یادآور شد: بهرحال پرونده هسته‌ای ایران، پرونده‌ای که به شورای امنیت رفته و درباره‌اش چند قطعنامه صادر شده و چند سال است که موجب چالش‌های شده و نباید انتظار داشت تا ظرف مدتی کوتاه حل گردد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی با اشاره به سنگ‌اندازی‌هایی که از سوی برخی جریان‌های سیاسی برای شکست مذاکره می‌شود، تصریح کرد: باید دانست که در مذاکرات، هم ایران و هم آمریکا گروهی دوست ندارند تا مذاکرات به نتیجه برسد و اختلافات حل شود.

وی افزود: با این حال، در این کوتاه مدت نیز ما دستاوردهای بزرگی داشتیم که مهمترین آنها شکستن دیوار تحریم‌ها و به شکست انجامیدن پروژه امنیتی شدن ایران از سوی اسرائیل است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه همه کشورها علاقه‌مند با همکاری و سرمایه‌گذاری با ایران هستند، خاطرنشان کرد: یادمان باشد تا قبل از این دولت، ما با کشورهای محدودی در ارتباط بودیم و کشورهای دنیا جرات همکاری با ایران را نداشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز