خبرگزاری کار ایران

ظریف در جمع پزشکان ایرانی و اتریشی:

ایران از سلاح کشتار جمعی استفاده نکرده و نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۵۸

از آن‌جا که سلاح‌های کشتار جمعی را در شهرهای خود تجربه کردیم باور داریم هیچ گاه هیچ سلاح کشتار جمعی نباید استفاده و تولید شود و نباید اثری روی صفحه گیتی از این سلاح‌ها باقی بماند.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: با وجود همه تحریم‌ها و ایران‌هراسی‌ها توسط بدخواهان صلح، ایران از سلاح کشتار جمعی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در جمع پزشکان ایرانی و اتریشی معالج رزمندگان و جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی گفت: در زمان صدام استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی قربانیان این جنایت وحشیانه بدون واکنش جدی بین‌المللی سال‌ها ادامه داشت و مردم ایران آن را با پوست و استخوان لمس کردند

او ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از دولت‌ها نه تنها هیچ حرکتی در مقابل این جنایت نکردند متاسفانه سرپوش هم گذاشتند و جانیان را همراهی کردند.

ظریف افزود: در آمریکا شاهد بودم پزشکان آمریکایی به یاری مردم ایران شتافتند با وجود این که آمریکا تلاش می کرد بر جنایت صدام پوشش بگذارد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: از آن‌جا که سلاح‌های کشتار جمعی را در شهرهای خود تجربه کردیم باور داریم هیچ گاه هیچ سلاح کشتار جمعی نباید استفاده و تولید شود و نباید اثری روی صفحه گیتی از این سلاح‌ها باقی بماند.

وی گفت: امروز از مذاکراتی آمدم که طرف‌های مذاکراتی من که ادعای مخالفت با سلاح را دارند در دهه ۱۹۸۰ حامی بزرگ‌ترین استفاده از سلاح کشتار جمعی بوده‌اند و این یکی از تلخ‌ترین شوخی‌های روزگار است.

ظریف ادامه داد: ما به عنوان ملتی که هیچ گاه در برابر جنایت مرتکب جنایت نشده‌ایم و هیچ گاه تجاوزی علیه دیگری نکرده‌ایم و دشمنی را با دشمنی پاسخ ندادیم امروز هم آماده‌ایم به دنیا ثابت کنیم با وجود همه تحریم‌ها و ایران‌هراسی‌ها توسط بدخواهان صلح، ایران از سلاح کشتار جمعی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز