خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع نخبگان موسسه مطالعات بین‌الملل شانگهای مطرح کرد:

ضرورت همکاری ایران، چین و روسیه برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۵۱۶

روسیه اکنون در حال بازیابی توان و توسعه نفوذ خود پس از فروپاشی شوروی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت همکاری ایران، چین و روسیه در بالاترین سطح برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه بازدید و مذاکره با مسئولان مرکز مطالعات بین‌الملل شانگهای در جلسه بحثو بررسی پیرامون مسائل منطقه‌ای، تروریسم، عراق و سوریه شرکت کرد و پرسش‌های مطرح شده، پاسخ گفت.

وی در این دیدار در پاسخ به سوالی درباره جایگاه روسیه در نظام بین‌الملل تصریح کرد: روسیه اکنون در حال بازیابی توان و توسعه نفوذ خود پس از فروپاشی شوروی است.

مشاور امور بین‌الملل ادامه داد: برتری آشکار و برد سیاسی روسیه در تقابل با غرب در بحران اوکراین یک گام بلند در بازگرداندن اقتدار روسیه به عنوان یکی از قدرت‌های مهم جهان بود و این نشان داد که غرب نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن مصالح امنیتی روسیه در نزدیکی مرزهای آن کشور زمینه‌های آشوب و تجزیه‌طلبی را ایجاد کند.

ولایتی در خصوص همکاری‌های سه‌جانبه ایران، چین و روسیه نیز خاطرنشان کرد: سه کشور ظرفیت توسعه همکاری را در بالاترین سطح دارند و در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه باید در بالاترین سطح ممکن با یکدیگر همکاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز