خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر خارجه در دیدار معاون سیاسی وزارت خارجه ایرلند:

امکان حصول توافق جامع فراهم است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۸۰

اطلاعات موجود حاکی است که کشورهای مزبور هم‌چنان با بدفهمی شرایط و اوضاع عراق، در حال پاداش دادن به تروریست‌ها و دور زدن دموکراسی و قانون هستند اما کشورهایی که با طراحی و هزینه‌های هنگفت، خشونت در منطقه ما را دامن می‌زنند شاهد خواهند بود که تروریست‌های بازگشته از سوریه و عراق امنیت آن‌ها را تهدید خواهند کرد.

بری رابینسون، معاون سیاسی وزارت خارجه ایرلند که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان وارد تهران شده است با مرتضی سرمدی، قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، قائم مقام وزارت امور خارجه در این دیدار اهمیت توسعه روابط همه جانبه با ایرلند را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد روابط جمهوری اسلامی ایران با ایرلند و اتحادیه اروپا به جایگاه واقعی و دوران شکوفایی خود باز گردد.

وی با اشاره به شروع مجدد مذاکرات هسته‌ای در وین اظهار کرد: اگر چند کشور غربی زیاده‌خواهی نکنند و حقوق ملت ایران و چارچوب‌های بین‌المللی را محترم بشمارند، امکان حصول توافق جامع فراهم است.

سرمدی با یادآوری پیشینه نقش‌آفرینی مثبت کشورمان در حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای، حل و فصل این مشکلات را نیازمند درک صحیح وضعیت منطقه و بازیگران آن و همکاری و مشارکت همه کشورها دانست و افزود: کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که با قصد فروپاشیدن نظام سوریه تمام ابزارهای سیاسی، اقتصادی و تسلیحاتی خود را به کار گرفته بودند، اینک پس از سه سال خطای راهبردی خود و درستی تحلیل و پیش‌بینی جمهوری اسلامی ایران را می‌پذیرند و اذعان می‌کنند که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد.

وی افزود: اطلاعات موجود حاکی است که کشورهای مزبور هم‌چنان با بدفهمی شرایط و اوضاع عراق، در حال پاداش دادن به تروریست‌ها و دور زدن دموکراسی و قانون هستند اما کشورهایی که با طراحی و هزینه‌های هنگفت، خشونت در منطقه ما را دامن می‌زنند شاهد خواهند بود که تروریست‌های بازگشته از سوریه و عراق امنیت آن‌ها را تهدید خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه ایرلند نیز با حمایت از روند گفت‌وگوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱ + ۵، گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نمایانگر ایفای تعهدات جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که دو طرف مذاکره در وین به توافق نهایی برسند.

بری رابینسون مخالفت جدی کشورش با تروریسم و خشونت‌طلبی را اعلام کرده و تصریح کرد که برای سوریه راه‌حل نظامی متصور نیست.

او راهکارهای صلح‌آفرینی در ایرلند شمالی را تشریح کرد.

هم‌چنین مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار جداگانه با هیات ایرلندی، آخرین وضعیت روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی و چشم‌اندازهای روابط با ایرلند و اتحادیه اروپا را مورد تبادل نظر قرار داد، مدیرکل غرب اروپا در این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دوستانه دو کشور، دیدارهای اخیر مقامات دو کشور از جمله دیدار وزیران خارجه و سفر رییس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایرلند به کشورمان را نشانه ایجاد تحرک در روابط دانسته و بر تداوم این رایزنی‌ها تاکید کرد و آمادگی کشورمان برای توسعه و تعمیق روابط با ایرلند را اعلام کرد.

معاون وزیر خارجه ایرلند در این دیدار خواهان گسترش و تحکیم روابط با کشورمان شد و رفت و آمدهای اخیر مقامات و سفر خود و هیات همراهش را نشانه اراده سیاسی کشورش برای گسترش تعاملات با جمهوری اسلامی ایران دانست.

پت کلی، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه و سفیر اکرودیته ایرلند در تهران بری رابینسون را در این سفر همراهی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز