خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور وزرا در وین می‌تواند فراهم‌کننده توافق باشد / حضور وزرا برای برهم زدن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۵۶

این دیدارها می‌تواند موجب ایجاد روحیه تعامل، انعطاف‌پذیری و همکاری بیشتری شده و به نوعی اراده سیاسی طرفین برای رسیدن به توافق را نشان می‌دهد که شانس رسیدن به توافق را ایجاد می‌کند.

یک تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی با مثبت دانستن حضور وزرای خارجه ۱ + ۵ در وین تاکید کرد: حضور وزرا برای برهم زدن نیست بلکه برای تثبیت مذاکرات کارشناسی است و می‌تواند فراهم‌کننده یک توافق جدید باشد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حضور برخی از وزرای ۱ + ۵ در وین و مذاکرات دوجانبه‌شان با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حضور وزرا در یک مذاکرات نشان از این دارد که مذاکرات در حال رسیدن به توافق است یا آن مذاکرات با اختلافات اساسی روبه‌رو شده که کارشناسان و معاونین نمی‌توانند تصمیم‌گیر باشند و وزرا با اختیارات بالاتر می‌آیند و تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به صحبت‌های سیدعباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد کشورمان مبنی بر اینکه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد متنن توافق، تفاهم ایجاد شده است، اظهار داشت: اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد متن را توافق داریم، ‌ یعنی ۳۰ تا ۴۰ متن را توافق نداریم و اختلافات همچنان باقی است که برای حل این اختلافات، باید مقامات بالاتر تصمیم‌گیر باشند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه حضور وزرا برای برهم زدن نیست بلکه برای تثبیت مذاکرات کارشناسی است، تصریح کرد: حضور وزرا نشانه پیشرفت مذاکرات و امری مثبت است که این حضور می‌تواند فراهم‌کننده یک توافق جدید باشد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به مذاکرات ژنو در آبان سال گذشته یادآور شد: در آبان سال گذشته وزرا در ژنو برای رسیدن توافق جمع شدند و پس از اینکه مذاکرات به نتیجه نرسید، آنها از بروز این مسئله اظهار ناراحتی کردند و پس از صحبت‌های بیشتر به ژنو برگشتند و توافق حاصل شد. این حضور می‌تواند نشاندهنده نوعی اطمینان خاطر برای رسیدن به توافق باشد چراکه وزرا برای شکست جمع نمی‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم افزود: این دیدارها می‌تواند موجب ایجاد روحیه تعامل، انعطاف‌پذیری و همکاری بیشتری شده و اراده سیاسی طرفین برای رسیدن به توافق را نشان می‌دهد که شانس رسیدن به توافق را ایجاد می‌کند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی در پایان شانس رسیدن به توافق جامع نهایی را بیش از ۶۰ درصد دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز