خبرگزاری کار ایران

در توئیتر مطرح شد؛

تحلیل ابوطالبی از انتخاب رئیس جمهور جدید عراق

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۲۳

درود بر ملت مسلمانى که در گرمای سوزان سراسر سرزمین ایران، داغى خون سرخ مظلومان غزه را در مقاومت بى‌مثلشان در برابر جنایات جنگى صهیونیسم غاصب فریاد کردند.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر با تبریک انتخاب رئیس جمهور عراق نوشت: او کاری بس طاقت فرسا در برابر خود دارد.

به گزارش ایلنا، حمید ابوطالبی در صحفه توئیتر نوشته است: دیروز رییس جمهور عراق انتخاب شد و سوگند یاد کرد؛ به ایشان صمیمانه تبریک می‌گوییم، اما در شرائط فعلی معنای این سوگند چیست؟

نماینده معرفی شده از سوی کشورمان برای سازمان ملل در ادامه به تشریح این سوگند پرداخته و نوشته است رئیس جمهور عراق سوگند یاد کرد تا:

۱ - از وحدت مردم و یکپارچگی عراق دربرابر تهدیدات و تجزیه دفاع کند؛ چه این خطرات از سوی برخی اکراد باشد و چه از طرف بعضی سنیان و داعشی‌ها.

۲ - از قانون اساسی عراق دفاع کند؛ چه برخی اصول آن از سوی برخی اکراد پایان‌یافته تلقی شده باشد، و چه بعضی سنیان خواهان تغییرات اساسی در آن باشند.

۳ - امنیت، ثبات، آرامش و رفاه مردم عراق را فراهم نماید؛ چه ازسوی برخی اکراد در کرکوک تهدید شود و چه از طرف داعش در موصل و شهرها و مکان‌های دیگر باشد.

۴ - از اقوام و مذاهب و ادیان دفاع نماید؛ چه مسیحیانی باشند که در موصل به آنها ظلم شده است و چه شیعیان تلعفر و یا سنیان تکریت و قبایل و اقوام ترکمن و…

حمید ابوطالبی در ادامه به پیام تبریک حسن روحانی به رئیس جمهور عراق اشاره کرده و می‌نویسد: در پیام روحانی آمده است مبارزه با تروریسم؛ تداوم توسعه سیاسی و مردمسالاری؛ کمک به ثبات، امنیت، پیشرفت مردم؛ عراقِ متحد و با ثبات با حضور و مشارکت اقوام و مذاهب.

او سپس می‌نویسد: معنای این پیام و آن سوگند این است که رئیس جمهوری عراق کاری بس طاقت فرسا در برابر خود دارد و البته تجارب مبارزاتی و دانش وی این امکان را بطور کامل فراهم آورده است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در ادامه این توئیت خود با توجه به حضور حماسی ملت ایران در روز جهانی قدس نوشته است: درود بر ملت مسلمانى که در گرمای سوزان سراسر سرزمین ایران، داغى خون سرخ مظلومان غزه را در مقاومت بى‌مثلشان در برابر جنایات جنگى صهیونیسم غاصب فریاد کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز