خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست خبری با بارزانی:

از دولت عبادی حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۹۲۶

ما حضور نظامی در عراق نداریم اما در کنار مردم عراق خواهیم بود. / از تمامیت ارضی، وحدت ملی، توسعه و امنیت عراق دفاع می‌کنیم و آن را معادل توسعه و امنیت خودمان می‌دانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما از هر دولتی که خواست مردم عراق باشد و از جمله دولت عبادی حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عراق، بارزانی در نشست خبری مشترک خود با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خیرمقدم به محمد جواد ظریف و هیات همراه گفت: امیدواریم خطر داعش هرچه زودتر تمام شود و از حضور شما در اینجا تشکر می‌کنیم.

محمدجواد ظریف در این نشست ضمن تشکر از مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه مسعود بارزانی و مردم کردستان گفت: ما از تمامیت ارضی، وحدت ملی، توسعه و امنیت عراق دفاع می‌کنیم و آن را معادل توسعه و امنیت خودمان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه خطر افراط را نه علیه یکی، دو قوم یا حتی علیه سوریه و عراق نمی‌دانیم بلکه خطر کل جهان می‌دانیم، یادآور شد: داعش خطری علیه مردم کل عراق، کردستان، شیعه، سنی و همه مردم منطقه است و حتی علیه کسانی است که با داعش مدتی مصالحه کردند. ما کنار مردم عراق بوده و خواهیم بود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امروز همه دولت عراق و منطقه با یک دشمن مشترک روبه‌رو هستند و باید همه با هم کار کنند. این پیام مردم ایران و مقام معظم رهبری به مردم و مسئولان عراق است.

ظریف ادامه داد: بسیار خوشحالم با هوشیاری مرجعیت و رهبران سیاسی عراق به موفقیت‌های بیشتر دست یافتیم و امیدواریم یک دولت خادم و کارآمد تشکیل شود و در این زمینه هم در کنار مردم عراق خواهیم بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه ما از هر دولتی که خواست مردم عراق باشد و از جمله دولت عبادی حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: همچنین از هر گونه تفاهم میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی حمایت می‌کنیم.

ظریف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد: ما حضور نظامی در عراق نداریم اما در کنار مردم عراق خواهیم بود.

مسعود بارزانی همچنین در این نشست گفت: ما از همه کشورها درخواست مهمات و کمک کردیم و اولین کشوری که به ما کمک کرد، ایران بود.

بارزانی اضافه کرد: بعد از رسیدن کمک‌های ایران و کلیه کمک‌ها اجازه ندادیم داعش به اهداف خود برسد.

ظریف در ادامه این سخن ابراز داشت: در مورد توافق‌های های داخلی عراق با تمام قوا حمایت می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز