خبرگزاری کار ایران

افخم در واکنش به نسبت به ادعاهای واهی سودان:

فعالیت‌های رایزن فرهنگی ایران در خارطوم قانونی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۱۳

فعالیت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارطوم در چارچوب توافقات رسمی دو کشور و در قالب قوانین و مقررات حاکم بر سودان بوده است.

در پی اتهامات بی‌اساس برخی مراجع و رسانه‌های سودان نسبت به فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارطوم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان فعالیت رایزنی فرهنگی کشورمان در سودان را قانونی خواند و نسبت به طراحی برخی جریانات شناخته شده و دشمنان روابط دیرینه دو کشور ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم با مردود شمردن تلاش برای گسترش افکار طایفه‌ای و تفرقه‌افکنانه، بر ضرورت گام برداشتن در مسیر تقویت روابط و دوستی میان کشورهای اسلامی تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه همکاری‌های فرهنگی، بخش کوچکی از روابط دو کشور را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: فعالیت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارطوم در چارچوب توافقات رسمی دو کشور و در قالب قوانین و مقررات حاکم بر سودان بوده است.

وی افزود: همچنانکه طرف‌های ذی‌ربط سودانی نیز اطلاع دارند ادعاهای واهی مطرح شده اخیر پیرامون فعالیت و حیطه اقدامات رایزنی فرهنگی کشورمان که تنها در خارطوم بوده و هیچگونه شعبه و دفتری در سایر ایالت‌های این کشور ندارد، در راستای تحریکات برخی گروه‌های مشکوک سیاسی سودان و نیز جریانات افراطی منطقه‌ای و متاسفانه در سایه مشکلات اقتصادی و سیاسی این کشور، صورت پذیرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه تقویت برخی جریانات سیاسی خاص در سودان را که سعی در تخریب روابط دوجانبه دارند مورد اشاره قرار داد و افزود: اطمینان داریم دولت سودان اجازه نخواهد داد جریانات و اشخاصی که خیرخواه ایران و سودان نیستند، موجبات واگرایی دو کشور و تاثیرگذاری منفی بر سایر زمینه‌های روابط دو جانبه را فراهم کنند.

افخم در همین چارچوب نسبت به ورود افکار و اندیشه‌های مخرب تکفیری به سودان و تلاش جریان‌هایی برای سوق دادن سودان به سوی بحران ابراز نگرانی کرد.

لازم به ذکر است که در همین چارچوب و از ساعات اولیه اقدام سودان، سفیر سودان در تهران تاکنون دوبار از سوی وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض و ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران و ضرورت تصحیح روند جاری به وی ابلاغ گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز