خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه کره جنوبی:

ایران خواهان نابودی کلیه سلاح‌های کشتار جمعی در جهان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۳۱۴

ظریف همچنین حوزه‌های متنوع علمی، فرهنگی و آموزشی را از زمینه‌های بسیار غنی و با ظرفیت در حوزه همکاری‌های دوجانبه خواند.

وزرای خارجه ایران و کره‌جنوبی پیش از ظهر جمعه به وقت نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کردند و طی آن ضمن مرور روند مناسبات میان تهران و سئول، زمینه‌ها برای ارتقای همه جانبه مناسبات را بسیار وسیع برشمردند.

یه گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با اشاره به مشترکات دو کشور، از تقویت همکاری‌های دو طرف در سطح منطقه‌ای و در مجامع بین‌المللی استقبال کرد.

وی همچنین حوزه‌های متنوع علمی، فرهنگی و آموزشی را از زمینه‌های بسیار غنی و با ظرفیت در حوزه همکاری‌های دوجانبه خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح دیدگاه ایران نسبت به موضوعات امنیت بین‌المللی و از جمله سلاح‌های کشتارجمعی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان محو و نابودی کلیه سلاح‌های کشتار جمعی در جهان است و به طور جدی معتقدیم سلاح هسته‌ای و سایر سلاح‌های کشتار جمعی امنیت نمی‌آورد.

وزیر خارجه کره جنوبی نیز با اعلام اینکه خواهان توسعه روابط با ایران هستیم اضافه کرد: پتانسیل زیادی در مناسبات دو کشور وجود دارد و تجارب موفقی از همکاری دو کشور را در اختیار داریم که در آینده قابل گسترش است.

وزیر خارجه کره جنوبی همچنین با تأکید بر اینکه ایران از وزن و جایگاه برجسته‌ای در منطقه برخوردار است افزایش تماس‌ها و تبادل نظر میان دو کشور در خصوص مسائل متعدد منطقه‌ای و روند تحولات را برای کشوری مفید ومؤثر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز