خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه:

هنر سیاست خارجی بایدکاستن هزینه‌های اداره کشور باشد

کد خبر : ۲۱۰۴۳۳

رفت و آمدهای گسترده مقامات کشورهای مختلف به ایران در یک سال گذشته و همزمان با سفر تعداد زیادی از هیات‌های ایرانی به سایر کشورها نشان دهنده اقبال جامعه جهانی به رویکرد دولت یازدهم در سیاست خارجی است که می تواند فرصت بی‌نظیری را در شرایط دشوار کشور در عرصه بین‌الملل به وجود آورد.

مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه بابیان اینکه رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم رویکردی متفاوت از گذشته است، گفت: هنر سیاست خارجی هر کشور کاستن از هزینه‌های اداره کشور و رسیدن به اهداف تعیین شده است و بی‌تردید باید از فرصت بوجود آمده به درستی استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین ملاعبداللهی در کارگاه آموزشی تشریفات ویژه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به رفت و آمدهای گسترده مقامات کشورهای مختلف به ایران در یک سال گذشته و همزمان با سفر تعداد زیادی از هیات‌های ایرانی به سایر کشورها، اظهار کرد: اقبال جامعه جهانی به رویکرد دولت یازدهم در سیاست خارجی فرصت بی‌نظیری است که در شرایط دشوار کشور در عرصه بین‌الملل به دست آمده است.

وی افزود: هنر سیاست خارجی هر کشور کاستن از هزینه‌های اداره کشور و رسیدن به اهداف تعیین شده است و بی‌تردید باید از فرصت بوجود آمده در این راستا به درستی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: نحوه تعامل با هیات‌های خارجی و نمایندگی‌های کشورهای مختلف آثار مهمی بر روابط خارجی کشور دارد و در این زمینه باید رویه‌هایی که موجب آثار مخرب و شکننده می‌شود، اصلاح شود.

مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه همچنین به موقعیت ژئوپلیتیکی استان آذربایجان شرقی در مقایسه با استان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: این استان به دلیل همجواری با چهار کشور همسایه مقصدی برای رفت و آمد هیات‌های خارجی و نمایندگان کشورهای مختلف است و به همین جهت آذربایجان‌شرقی از منظر دستگاه سیاست خارجی کشور از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به سایر استان های برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز