خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با دی‌میستورا:

ایران از سازمان ملل انتظار دارد تا برای پایان دادن به بحران سوریه اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۰۹۲

کسانی که از داعش حمایت‌های مالی می‌کردند، حالا می‌خواهند داعش را متوقف کنند، هر چند پایگاه‌هایی آموزشی را در برخی از کشورهای منطقه برای تروریست‌ها تدارک دیده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران از سازمان ملل انتظار دارد تا برای حل بحران و دستیابی به سازوکارها و راه حل‌های سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه اقدام کند

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در دیدار با فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل که عصر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به وی گفت: انتصاب شما را به این سمت تبریک می‌گویم و امیدوارم در این مقام مهم و حساسی که قرار گرفته‌اید، موفق باشید.

وی با بیان اینکه موضوع سوریه امروز به مساله مهمی تبدیل شده است که ادامه این بحران به ضرر منطقه است، اظهار داشت: باید این بحران در منطقه متوقف شود و در حال پایان بخشیدن به آن به عنوان راهکارهای سیاسی و مطالعاتی باشیم.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری ادامه داد: آنچه که در سوریه می گذرد، عجیب است و مشابه آن در تاریخ وجود ندارد. یک کشور مستقل با دولت مستقل مورد حمله قرار گرفته و مردم آن مورد رنج قرار می‌گیرند و مرزها مورد حمله قرار می‌گیرد و حاکمیت آن کشور نقض می‌شود و تروریست‌ها و محاربین تشویق و مورد آمرزش قرار می‌گیرند.

ولایتی با اشاره به ائتلاف ضد داعش تصریح کرد: کسانی که از داعش حمایت‌های مالی می‌کردند، حالا می‌خواهند داعش را متوقف کنند، هر چند پایگاه‌هایی آموزشی را در برخی از کشورهای منطقه برای تروریست‌ها تدارک دیده‌اند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ایران از سازمان ملل انتظار دارد تا برای حل بحران و دستیابی به سازوکارها و راه حل‌های سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه اقدام کند.

ولایتی گفت: خرسندیم که نماینده جدید سازمان الملل در امور سوریه برای حل بحران این کشور دیدگاه‌های روشنی دارد و قبل از هر فرد به منطقه و کشورهای مرتبط با سوریه سفر کرده و می‌خواهد از نظرات آنها استفاده کند.

وی با اشاره به تایید نظر دی میستورا مبنی بر اینکه راه حل بحران سوریه سیاسی است، یادآور شد: کسانیکه داعش را پرورش داده‌اند اینک مقابلش ایستاده‌اند و باید بگویم که دیگر گروه‌های مسلح که مورد حمایت غرب هستند، همان کار داعش را می‌کنند.
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری افزود: معارضین و تروریست‌ها نه تنها با دولت سوریه بلکه با مردم هم می‌جنگند و این گروه‌های تروریستی باید هرچه سریع‌تر خلع سلاح شوند و با دولت گفت‌وگو کند تا مشکل از طریق گفت‌وگو حل شود.

ولایتی در خصوص مواضع ترکیه در امور سوریه بیان کرد: ما از کشورهای همسایه و از ترکیه می‌خواهیم به دنبال راهکار سیاسی در امور سوریه باشند و از دخالت در این کشور خودداری کنند.

رییس مرکز تحقیقات استرتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: به کار آوردن نیروهای سوری و غیر سوری و وارد کردن آنها به خاک سوریه بدون آن که موافقت دولت سوریه جلب شده باشد و وادار کردن آنها به جنگ، نتایج خوبی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز