خبرگزاری کار ایران

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه:

باید برای حل و فصل مشکل آوارگان سوری به دنبال راهکارهای سیاسی بود

کد خبر : ۲۱۵۰۹۶

سفرم به تهران برای موضوع مهم جهانی سوریه است و با شما موافق هستم که ادامه بحران سوریه به ضرر منطقه است.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت: باید برای حل و فصل مشکل ۴ میلیون آواره سوری به دنبال راهکارهای سیاسی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استیفان دی میستورا در دیدار خود با علی اکبر ولایتی که عصر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجتمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت، گفت: سفرم به تهران برای موضوع مهم جهانی سوریه است و با شما موافق هستم که ادامه بحران سوریه به ضرر منطقه است.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس‌های متعدد در خصوص سوریه اظهار داشت: چندین کنفرانس در این باره تشکیل شده که بی‌نتیجه بوده و نباید فرصت‌ها از بین برود.

دی میستورا تصریح کرد: ۴ میلیون آواره سوری وجود دارند که نیازمند کمک هستند و باید برای حل و فصل مشکل آنها به دنبال راهکارهای سیاسی بود.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد: این سفر از دمشق شروع شده و در دمشق پایان می‌یابد و امیدوارم دربرگیرنده راه حل‌های سیاسی برای حل این بحران شود.

دی میستورا در خصوص دلیل سفرش به تهران گفت: هدف از سفرم آگاهی یافتن از مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران سوریه است من در سفرهایم تلاش می کنم تا در جهت کنترل این بحران اقدام کنم.


فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه ادامه داد: من ماموریتی سخت و ویژه را از سوی دبیر کل سازمان ملل دریافت کردم و سازمان ملل برای حل بحران سوریه هر کاری که می‌تواند انجام می دهد.


دی میستورا با بیان اینکه راهکار حل بحران سوریه نظامی نیست، بلکه راهکاری سیاسی دارد، یادآور شد: این راهکار سیاسی و فراگیر باید شامل همه سوری‌ها شود تا مشکلات حل شود و نظرات شما نیز در این رابطه ملموس و متفاوت بوده است.


وی در پاسخ به سوالی در خصوص ائتلاف ضد داعش خاطرنشان کرد: قطعنامه ای در شورای امنیت تصویب شده و از همه کشورها درخواست شده تا هر کاری که می‌توانند برای مبارزه با داعش و جبهه النصره انجام دهند و قطعنامه بسیار روشن است و گویای مواضع سازمان ملل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز