خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار با دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان:

ائتلاف‌های ساختگی کشورهای غربی راه حل موثری برای مبارزه تروریسم نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۳۷۶

قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در منطقه حاصل اشتباهات استراتژیک قدرت‌های غربی و همپیمانان منطقه‌ای آنهاست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با جاندوز آساتوف گفت: قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در منطقه حاصل اشتباهات استراتژیک قدرت‌های غربی و همپیمانان منطقه‌ای آنهاست.

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با جاندوز آساتوف دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان که ظهر امروز چهارشنبه ۳۰ مهر ماه صورت گرفت، با اشاره به ظرفیت عظیم جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ترک زبان برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین اظهار داشت: با توجه به ارتباطات تاریخی و همجواری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ترک زبان منطقه، بسترهای مناسبی برای ارتقای همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که می‌توان از آنها به نفع ملت‌های ذینفع و منطقه استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات کنونی منطقه و بحران ایجاد شده توسط گروه‌های تروریستی افزود: قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در منطقه حاصل اشتباهات استراتژیک قدرت‌های غربی و همپیمانان منطقه‌ای آنهاست.

بروجردی خاطرنشان کرد: نمایش‌های سیاسی و ائتلاف‌های ساختگی کشورهای غربی راه حل موثری برای مبارزه با پدیده شوم تروریزم نیست و به نتیجه رسیدن مبارزات علیه گروه‌های تروریستی نیازمند عزم جدی و همکاری همه کشورهای منطقه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه ۱ + ۵ با بیان اینکه مذاکرات به نقطه حساسی برای طرفین رسیده است، تصریح کرد: در صورت وجود حسن نیت در طرف مقابل و پرهیز از زیاده‌خواهی دستیابی به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

جاندوز آساتوف دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان نیز در این دیدار با اعلام خرسندی از سفر با ایران و ملاقات با مقامات عالیرتبه ایرانی بیان داشت: کشورهای ترک زبان علاقمندی زیادی برای گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی دارند.

وی دلیل سفر خود را ارتقای روابط کشورهای عضو مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان در ادامه این دیدار گروه‌های تروریستی را تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت منطقه و جهان دانست و خواستار همکاری همه کشورها برای مقابله با اقدامات ضد بشری آنها شد.

جاندوز در پایان این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه ۱ + ۵ گفت: امیدواریم با حصول توافق نهایی و رسیدن به نتایج مفید برای طرفین، شاهد شتاب بیشتری در گسترش همکاری‌های فی مابین باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز