خبرگزاری کار ایران

آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا:

اگر غرب به حقوق ایران احترام بگذارد، رسیدن به توافق کار دشواری نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۱۹

با جلو رفتن مذاکرات و رسیدن به مراحل پایانی، مذاکرات حساس می‌شود اما باید دانست که این مشکلات و اختلافات با یکی دو مذاکره حل نمی‌شود تا به بحرانی ساختگی و چالشی پایان دهد که این مسئله به دشواری و پیچیدگی مسئله دامن می‌زند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در دولت اصلاحات با بیان اینکه مذاکرات در طی مدت اخیر همراه با پیشرفت‌هایی بوده است، تاکید کرد: اگر غرب تصمیم بگیرند که به حقوق ملت ایران احترام بگذارد، رسیدن به توافق کار دشوار و سختی نیست و می‌توان توافق در این مدت حاصل شود.

حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ارزیابی‌اش از مذاکرات هسته‌ای گفت: این مذاکرات برای رسیدن به توافقی است که در بلندمدت اعتبار داشته باشد و کشورها بر اساس آن حرکت کنند و از سوی جامع هم باشد.

وی با حساس ارزیابی کردن مذاکرات هسته‌ای در مقطع کنونی اظهار داشت: با جلو رفتن مذاکرات و رسیدن به مراحل پایانی، مذاکرات حساس می‌شود اما باید دانست که این مشکلات و اختلافات با یکی دو مذاکره حل نمی‌شود تا به بحرانی ساختگی و چالشی پایان دهد که این مسئله به دشواری و پیچیدگی مسئله دامن می‌زند.

این دیپلمات ارشد سابق کشورمان با تاکید بر اینکه مذاکرات در طی مدت اخیر همراه با پیشرفت‌هایی بوده است، تصریح کرد: هرچند ممکن بوده که در برخی دورها سرعت روند مذاکرات گاهی تند و گاهی کند شود، اما می‌توان گفت که مذاکرات همراه با موفقیت‌ و پیشرفت‌هایی بوده است. در طی این مذاکرات طرفین خطوط قرمز یکدیگر، باید و نبایدهای هم و نیازهای یکدیگر را آشنا شده‌اند و بر این اساس سعی رسیدن به توافق هستند.

آصفی با اشاره به در پیش بودن زمان ضرب‌الاجل مذاکرات یادآور شد: نکته اساسی و اصلی این است که در این مدت باید به توافق خوب دست یابیم. جمهوری اسلامی ایران به دنبال توافق خوب است. جمهوری اسلامی ایران به دنبال توافق به هر قیمتی نیست پس این توافق خوب، هرگاه خوب به دست آید ارزش دارد و هرگاه به دست نیاید خوب نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در دولت اصلاحات ادامه داد: با همه این مسائل معتقدم تیم مذاکره‌کننده به خوبی عمل کرده و مذاکرات رو به جلو است و مذاکرات فارغ از فراز و فرودهایش آرام آرام رو به جلوست.

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب باید یک تصمیم ساده بگیرند و آن تصمیم، احترام به حقوق ملت ایران است، ابراز داشت: اگر غرب تصمیم بگیرند که به حقوق ملت ایران احترام بگذارد، رسیدن به توافق کار دشوار و سختی نیست و می‌توان توافق در این مدت حاصل شود.

سفیر اسبق ایران در فرانسه در پایان خاطرنشان کرد: طرفین نمی‌خواهند که مذاکرات به شکست بینجامد چراکه کسی برای شکست مذاکره نمی‌کند و من اراده لازم را برای رسیدن به توافق در طرفین مشاهده می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز