خبرگزاری کار ایران

ظریف در ملاقات با وزیر خارجه چین:

ایران به دنبال ایجاد روابط راهبردی با چین است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۴۶۰

در جمهوری اسلامی ایران اراده سیاسی برای توافق بسیار قوی بوده و لذا تهران در این گفتگوها برای رسیدن به راه حل بسیار جدی است.

روز جمعه ۹ آبان محمد جواد ظریف در سفر به پکن با وانگ یی همتای چینی خود دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، ظریف در این ملاقات ضمن موفق خواندن چین در برگزاری نشست روند استانبول درپکن، تأکید کرد برای جمهوری اسلامی ایران همکاری با جمهوری خلق چین در همه موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از اولویت برخوردار است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با توجه به مشابهت دیدگاههای ایران و چین در بسیاری از موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی، یادآور شد ایران به دنبال ایجاد روابط راهبردی با چین است.

ظریف در ادامه از نقش مثبت چین در مذاکرات هسته ای ایران با گرو ۱ + ۵ قدردانی نموده و تصریح نمود: در جمهوری اسلامی ایران اراده سیاسی برای توافق بسیار قوی بوده و لذا تهران در این گفتگوها برای رسیدن به راه حل بسیار جدی است. آمادگی طرف ایرانی برای توسعه بیش از پیش همکاری های اقتصادی دو جانبه از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره توسط وزیر امور خارجه کشورمان بود.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین نیز با خوشامدگویی به ظریف، حضور وی در این دور از نشست روند استانبول در پکن را نشانه حمایت جمهوری اسلامی ایران از جمهوری خلق چین در ارتقای همکاری های منطقه ای بویژه در امور افغانستان خواند. وی ضمن مهم خواندن جایگاه ایران در بازسازی افغانستان، تأکید کرد در حل و فصل مسائل افغانستان نقش ایران حتمی است.

وزیر امور خارجه چین در ادامه با اشاره به سطح گسترده و رو به رشد مناسبات دو جانبه با ایران، روابط تهران - پکن را راهبردی خوانده و یادآور شد چند دیدار انجام شده میان دکتر روحانی و شی جین پینگ موجب تحکیم و تحرک جدی تر روابط دو کشور شده است.

طرفین در این گفتگوها بر انجام سفرهای دو جانبه مقامات ارشد دو کشور تأکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز