خبرگزاری کار ایران

مجتهدزاده پس از خبر احتمال لغو حکم اعدام آیت الله نمر در گفت‌وگو با ایلنا:

نخبگان سیاسی، ترمیم کنندگان سیاست خارجی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۶۱

با انتشار احتمال لغو حکم اعدام تعزیری آیت الله نمر الباقر نمر از سوی مقامات عربستان سعودی که بر اثر نامه ارسالی از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی رخ داد نیاز به حضور کهنه کاران سیاسی در عرصه سیاست خارجی ملموس است.

بعد از صدور حکم اعدام آیت الله نمر از سوی دادگاه کیفری عربستان سعودی و با گسترش اعتراضات در جوامع اسلامی بین المللی نامه ای مبنی بر لغو حکم اعدام آیت الله نمر از سوی آیت الله هاشمی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مقامات سعودی ارسال شد که اخبار منتشره حاکی از احتمال لغو این این حکم می باشد.

دکتر پیروز مجتهد زاده در خصوص لغو حکم اعدام آیت الله نمر در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: اعدام آیت الله نمر فقط اعدام یک شخصیت نیست بلکه اعدام یک مفهوم است و جلوگیری از این حکم جلوگیری از اعدام یک اندیشه و مفهوم به شمار می رود چراکه کشتن شیخی که در یک جایگاه مذهبی خاص قرار دارد و مذهب دیگری می خواهد آن را از میان ببرد، مساله مهمی است و جلوگیری از وقوع این اعدام، ارزشمند تر محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: ایشان در گذشته ظرفیت موجود در سیاست خارجی ما را بارها از منظر همگان گذرانده اند و گشایش زیادی در سیاست خارجی ما و روابط ما با کشورهای حوزه خلیج فارس به وجود آوردند و باعثشدند که این روابط التیام پیدا کند.

مجتهد زاده با بیان اینکه باید سیاست خارجی ما از جهت گیری های حزبی خارج شود اذعان داشت: اگر سیاست خارجی ما از اسارت جهت گیری حزبی و گروهی رها شود و از تمامی استعدادهای طبیعی – سیاسی – جغرافیایی و حتی فرهنگی کشور به نحو درست استفاده شود به طبع می توان به نقطه مناسبی دست پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر سیاست خارجی یک کشور اسیر منافع ملی نباشد و خود را درگیر منافع حزبی کند طبیعتاَ به نابودی آن منجر خواهد شد و هم اکنون نیز سایه این مواضع گاهاَ در سیاست خارجی ما دیده می شود.

مجتهد زاده با تاکید بر حضور چهره ها در روابط سیاست خارجی کشورمان ابراز کرد: در کشور ما استعدادها و چهره ها و ارزشهای انسانی و علمی خوبی وجود دارد تا بتواند اهداف سیاست خارجی ما را به نقطه مطلوب خود برساند اما به دلیل چشم تنگی های جناحی این افراد کنارگذاشته می شوند که این مساله در آینده به ما ضربه خواهد زد و باید بدانیم که این موضوع همانند زهری پیکره سیاست خارجی کشورمان را مسموم کرده است و باید اصلاح گردد زیرا منافع ملی ما خیلی ارزشمند تر از این کشمکشهای جناحی و حزبی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز