خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد:

مسأله تزریق گاز به سانتریفیوژهای IR - ۵ با ایران حل شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۰۵

به طور قطع آژانس نقشی اساسی در نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران دارد که در صورت دستیابی به توافق نهایی آنها به این نقش خود ادامه می‌دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که کشورش مسأله تزریق گاز به سانتریفیوژ‌های مدل ‌IR - ۵ را با ایران در میان گذاشته و این مسأله حل شده است.

به گزارش ایلنا، جن ساکی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی در خصوص گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، گفت: من می‌دانم که مسأله شما درباره تزریق گاز به سانتریفیوژ مدل IR - ۵ در ایران است. ما این مسأله را پس از انتشار گزارش آژانس با ایرانی‌ها در میان گذاشتیم که خیلی فوری حل شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد: ایرانی‌ها اطمینان داده‌اند که به این فعالیت ادامه نخواهند داد بنابراین این مسأله کاملا " حل شده است.

ساکی در ادامه درباره نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهار کرد: به طور قطع آژانس نقشی اساسی در نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران دارد که در صورت دستیابی به توافق نهایی آنها به این نقش خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: اگر چه هنوز به توافقی نرسیده‌ایم به طور قطع تعیین مکانیزمی برای نظارت بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای بخشی از این توافق است.

ساکی همچنین درباره دیدارهای سه‌جانبه دو روز گذشته میان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون نماینده گروه ۱ + ۵ در مذاکرات هسته‌ای در پایتخت عمان، گفت: این دیدارها بسیار حائز اهمیت بودند و ما هنوز روی حصول پیشرفت تمرکز کرده‌ایم و می‌خواهیم ببینیم آیا می‌توانیم تا ضرب‌الأجل ۲۴ نوامبر به توافق برسیم یا نه.

وی در این باره گفت: ما هنوز برای این کار زمان داریم. مذاکرات میان کری، ظریف و اشتون سخت، جدی و مستقیم بودند و همان طور که می‌دانید مدیران سیاسی قرار است در مسقط به این مذاکرات ادامه دهند.

وی تصریح کرد: این رایزنی‌ها بخش‌هایی از یک پازل است و سخت است که بتوانیم ارزیابی از آن داشته باشیم. ما برای حل مسائل چالش برانگیز به این مذاکرات ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پایان درباره مخالفت رژیم صهیونیستی با مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهار کرد: اسرائیل از جمله دولت‌هایی است که ما در خصوص روند این مذاکرات هسته‌ای در ارتباط کاملا " نزدیک با آنها بوده‌ایم و ما به آنها گزارشاتی را در خصوص این مذاکرات ارائه داده و رایزنی می‌کنیم.

ادعای پذیرش تزریق گاز به سانتریفیوژ مدل IR - ۵ از سوی ایران در حالی مطرح می شود که بر ایساس توافق ژنو تحقیق و توسعه و آزمایش نسل‌های جدید سانتریفیوژ شامل تعلیق نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز