خبرگزاری کار ایران

تیم هسته ای پس از اتمام مذاکرات عمان؛

در موقعیتی نیستیم که ادعای پیشرفت در مذاکرات بکنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۳۴

خیلی مستقیم و نزدیک و عملیاتی با عنایت به هدف یعنی همان توافق نهایی مذاکره کردیم و گفتگوها همچنان شکل جدی و واقعی دارد، ولی در موقعیتی نیستیم که بتوانیم ادعای پیشرفت در مذاکرات بکنیم.

تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ریاست محمد جواد ظریف پس از سه روز مذاکره در مسقط پایتخت عمان به تهران بازگشت.

به گزارش ایلنا؛ سید عباس عراقچی، عضور ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در پایان این مذاکرات گفت: دو موضوع کلیدی وجود دارد؛ یکی بحثچگونگی برداشته شدن تحریمها، تحریم‌هایی که از چهار مسیر شورای امنیت، اتحادیه اروپا، کنگره امریکا و رییس جمهور امریکا وضع شده و هر کدام از انها برای خودش از نظر اجرایی متفاوت است و دوم میزان وحجم غنی سازی وموضوعات جانبی مربوط به آن.

عراقچی گفت: در رابطه با میزان ذخایر و تاسیسات و راکتور اراک و فردو و دیگر موارد مذاکرات همچنان به صورت فشرده جریان دارد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان همچنین تصریح کرد: خیلی مستقیم و نزدیک و عملیاتی با عنایت به هدف یعنی همان توافق نهایی مذاکره کردیم و گفتگوها همچنان شکل جدی و واقعی دارد، ولی در موقعیتی نیستیم که بتوانیم ادعای پیشرفت در مذاکرات بکنیم.

روز گذشته معاونان وزیر امور خارجه کشورمان؛ سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی با همتایان روسی، چینی و اروپایی خود نیز دیدارهای دو جانبه‌ای داشتند.

مهلت پایانی مذاکرات ایران و ۱ + ۵ برای رسیدن به توافق ۳ آذر ماه است و طبق اعلام قبلی نشست آتی ایران و ۱ + ۵ از ۲۷ آبان ماه در وین برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز