خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵؛

با توجه به ۲۴ نوامبر انتخاب‌ها زودتر انجام شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۲۱

مقامات ایرانی بارها و بدون ابهام گفته‌اند که قصدی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارند. اما اقدامات لازم برای تضمین این حرف‌ها باید اتخاذ شود و زمان کمی باقی مانده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: با توجه به فرصت کم باقی‌مانده تا ضرب‌الأجل ۲۴ نوامبر انتخاب‌ها باید هرچه زودتر انجام شود.

به گزارش ایلنا، جان کری، وزیر امور خارجه پس از دیدار با همتای اردنی‌اش در یک کنفرانس خبری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ گفت: همانطور که می‌دانید من به مسقط رفتم تا به مذاکرات هسته‌ای ایران ادامه دهم. اولویت اول ما این است که اطمینان یابیم این کشور نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. ما برای رسیدن به این هدف درگیر یک مذاکرات سخت اما جدی هستیم.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: این ایران است که باید انتخاب‌های مورد نیاز برای از بین بردن اختلافات و تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای‌اش را انجام دهد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت امور خارجه آمریکا، جان کری افزود: مقامات ایرانی بارها و بدون ابهام گفته‌اند که قصدی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارند. اما اقدامات لازم برای تضمین این حرف‌ها باید اتخاذ شود و زمان کمی باقی مانده است.

وی همچنین مدعی شد نگرانی‌های جامعه بین‌الملل قانونی است و هیچ توافقی بدون رفع این نگرانی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. ایرانی‌های به طور شفاف و مکرر گفته‌اند که خواستار دستیابی به سلاح هسته‌ای نیستند و برنامه هسته‌ای‌شان ماهیت کاملا " صلح‌آمیز دارد. بنابراین اثبات این موضوع به معنای واقعی تنها به مسأله انتخاب کردن وابسته است.

وی افزود: با توجه به این‌که ضرب‌الأجل ۲۴ نوامبر به سرعت در حال نزدیک شدن است انتخاب‌ها باید هرچه زودتر انجام شود.

وزیر امور خارجه آمریکا علاوه بر این یادآور شد: ما همیشه دوستان و هم‌پیمانانمان را درباره روند مذاکرات در جریان قرار داده‌ایم و در روزهای آتی نیز این کار را خواهیم کرد. امیدواری ما این است که بتوانیم به یک توافق دست پیدا کنیم چون این مسأله برای جهان بهتر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز