خبرگزاری کار ایران

ظریف و اشتون در بیانیه مشترکی اعلام کردند؛

تمدید مفاد برنامه اقدام مشترک را تا نهم تیرماه ۹۴ تمدید

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۲۹۶

ایران و کشورهای پنج به علاوه یک مجددا تاکید می‌نمایند که کماکان تعهدات خود در برنامه اقدام مشترک را به صورت موثر و به موقع اجرا خواهند کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون هماهنگ‌کننده ۱ + ۵ در بیانیه مشترکی اعلام کردند که مفاد برنامه اقدام مشترک را تا نهم تیرماه ۱۳۹۴ تمدید می‌کنیم تا امکان مذاکرات بیشتر فراهم شود.

به گزارش ایلنا، آنها اعلام کردند: ما و وزرای خارجه کشورهای پنج به علاوه یک توافق کرده‌ایم که تلاش‌ها دیپلماتیک خود را ادامه دهیم.

ظریف و اشتون اضافه کردند: قصد داریم که با استفاده از شتاب ایجاد شده کنونی، مذاکرات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حداکثر طی چهار ماه نهایی کنیم و در صورت ضرورت از زمان باقیمانده تا نهم تیرماه به منظور نهایی کردن هرگونه کار فنی و یا نگارشی احتمالی باقی مانده استفاده نماییم.

در این بیانیه اضافه شده است: ایران و کشورهای پنج به علاوه یک مجددا تاکید می‌نمایند که کماکان تعهدات خود در برنامه اقدام مشترک را به صورت موثر و به موقع اجرا خواهند کرد.

در بیانیه مشترک ظریف و اشتون آمده است: از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته خواهد شد که به نظارت بر اقدامات داوطلبانه وفق برنامه اقدام مشترک ادامه دهد.

بنا براین بیانیه نشست بعدی برای ادامه کار در آذر ماه برگزار خواهد شد.

ظریف و اشتون خاطرنشان کردند: از یک سال پیش که در ژنو در مورد برنامه اقدام مشترک توافق کردیم، ما و وزرای خارجه و مدیران سیاسی گروه پنج به علاوه یک برای رسیدن به یک راه حل جامع مذاکرات فشرده‌ای داشته‌ایم.

در این بیانیه آمده است: بر مبنای تعهد محکم تمام طرف‌ها برای نیل به یک راه‌حل جامع دراز مدت مورد توافق، طی ماه‌های گذشته، ده دور مذاکره و جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم. ایده‌های مختلفی مطرح شده است اما با توجه به ماهیت فنی این تلاش‌ها و تصمیماتی که باید اتخاذ شوند، برای بررسی و نهایی کردن آنها به نحو مقتضی نیاز به کار بیشتری است.

در بیانیه مشترک ظریف و اشتون اضافه شده است: ترجیح ما این بود که همین جا در وین راه حل جامع را نهایی کنیم اما بر اساس پیشرفت‌های صورت گرفته و با توجه به ایده‌های جدیدی که نیاز به بررسی بیشتر دارند، اطمینان داریم که مسیر مطمئنی برای نیل به یک راه‌حل جامع وجود دارد.

وزیر خارجه ایران و هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از دولت اتریش برای میزبانی سخاوتمندانه این مذاکرات در وین قدردانی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز