خبرگزاری کار ایران

ادعای روزنامه " الرأی " کویت؛

درخواست بازدید آمریکا از مراکز ساخت موشک ایران

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۴۳

آمریکا و متحدان اروپایی آن از ایران خواسته‌اند همچنین اجازه بدهد که از کارخانجات تولیدکننده موشک‌های بالستیک دیدن کنند که ایران این درخواست را به طور کامل رد کرده است.

روزنامه " الرأی " کویت مدعی شد که آمریکا از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که اجازه بدهد از کارخانه‌های نظامی این کشور بازدید کند.

به گزارش ایلنا، این روزنامه کویتی به نقل از این منابع که به هویت آنان اشاره نکرد، نوشت که «آمریکا و شرکای اروپایی آن، از جمهوری اسلامی ایران خواسته‌اند که اجازه بدهد - نه فقط هسته‌ای - بلکه از کارخانه‌های تسلیحات نظامی نیز بازدید کنند».

به گفته این منابع، آمریکا و متحدان اروپایی آن از ایران خواسته‌اند همچنین اجازه بدهد که از کارخانجات تولیدکننده موشک‌های بالستیک دیدن کنند که ایران این درخواست را به طور کامل رد کرده است.

الرأی افزود که به هنگام مذاکرات اخیر هسته‌ای در وین، اعلام شد که حزب‌الله لبنان به موشک‌های نسل سه «فاتح - ۱۱۰» که می‌تواند هر نقطه‌ای از اسرائیل را بزند و خطایی در حد ۵ تا ۱۰ متر دارد، تجهیز شده است؛ این خبر یعنی حزب الله در - هر جنگی احتمالی - علیه ارتش اسرائیل، به برتری نوعی دست پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ فقط تعدادی از نسل اول این موشک را در اختیار داشت که قادر بود ۳۵۰ کیلوگرم مواد منفجره در کلاهک خود حمل کند و خطایش از ۵۰ تا ۱۰۰ متر بود اما سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله با جنگ روانی خود توانست تهدید کند که آنسوی شهر حیفا را می‌زند بدون اینکه روشن شود چه تعداد از این موشک‌ها را در اختیار دارد و این در حالی بود که اسرائیل می‌دانست فاتح - ۱۱۰ در دست حزب‌الله هست و می‌دانست حتی اگر یکی از این موشک‌ها در منطقه «خوش دان»(تل‌آویو) اصابت می‌کرد، چه تاثیری برجای می‌گذاشت؛ امری که سبب شد اسرائیل «توازن وحشت» را که سید حسن برای بازدارندگی تحمیل کرده بود، بپذیرد.

به نوشته الرأی، فقط حزب الله نبود که این موشک پیشرفته ایرانی را در اختیار گرفته بود بلکه کارخانه‌‌ای بومی در سوریه نیز این موشک را به نام «ام - ۶۰۰» که دقتی در حد فاتح - ۱۱۰ داشت، تولید می‌کرد. سوریه این موشک را با قدرت تخریبی متفاوتی تولید کرد که طبیعتا به دلیل اختلاف مسافت و نیازها بود. هر چه مسافت(میان شلیک موشک و اسرائیل) کمتر می‌شد، کلاهک موشک به مواد انفجاری بیشتری مجهز می‌شد که این مقدار به بیش از ۵۰۰ کیلوگرم هم رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز