خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق؛

ایران آماده همکاری در سطح بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۲۱

تعدادی از اتباع کشورهای غربی به صورت داوطلبانه در داعش حضور دارند اما در کمک به مردم عراق تردید می‌کنند. با این‌حال ما در کمک به مردم عراق تردیدی نمی‌کنیم و به سوریه و لبنان هم کمک خواهیم کرد اما معتقدیم باید مشکلات به صورت مسالمت آمیز و نه با زور و فعالیت‌های نظامی حل و فصل گردد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل‌متحد در امور عراق عصر امروز٬ یکشنبه با علی‌اکبر ولایتی٬ رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این دیدار که در محل مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد طرفین درخصوص تحولات عراق و لزوم مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه داعش گفت و گو کردند.

مشاور امور بین الملل مقم معظم رهبری در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق با اشاره به قانونی بودن دولت عراق اظهار داشت: تا آنجایی که به ایران ارتباط دارد از دولت مشروع و قانونی و مورد نظر مردم و ملت عراق دفاع می‌کنیم چراکه این دولت٬ توسط ملت این کشور انتخاب گردیده است. ضمن اینکه از نظر فرهنگی٬ تاریخی و جغرافیایی اشتراک فراوانی میان ایران و عراق وجوددارد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق اظهار داشت: به منظور درک بهتر از مواضع ایران نسبت به همسایه مهم خود یعنی عراق اینجا هستم و معتقدم ارتباط بسیار نزدیکی میان این دو کشور وجود دارد و مایلم نقطه و نظرات مقامات ایرانی در این زمینه بدانم.

ولایتی در ادامه افزود: امروز داعش و برخی دیگر از تروریست‌ها٬ توسط برخی از کشورهای منطقه و کشورهای غربی تشکیل شده که این کشورها مدعی مبارزه با تروریسم هستند و برخی از این کشورها مسئولیت آموزش و تامین منابع مالی و تسلیحات نظامی آنان را عهده دار هستند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وظیفه سازمان‌ملل و مسئولیت‌های آن در پرونده عراق اذعان داشت ضمن اینکه معتقدیم سازمان ملل باید به طور دقیق در عراق نسبت به گذشته فعالیت نماید٬ این سازمان باید بتواند کشورهایی را که از تروریسم و داعش در منطقه دفاع می‌کند را شناساییی کند چراکه این وظیفه اصلی سازمان ملل است و باید گفت اگر آنها خارج از مرزهای عراق حمایت نشوند قطعا توسط ملت و ارتش عراق شکست خواهند خورد.

ولایتی افزود: ایران آمادگی دارد که در سطح بین المللی به جهت حل مشکلات جاری عراق همکاری نمایند و نباید در امور داخلی عراق دخالت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ دکتر ولایتی همچنین گفت: باید با تروریسم در همه‌جا٬ اعم از افغانستان و پاکستان، عراق، سوریه و لبنان مبارزه کنیم و آن را محکوم کنیم و سازمان ملل نیز فعالیت جدی‌تری از خود نشان بدهد.

وی بیان داشت: تعدادی از اتباع کشورهای غربی به صورت داوطلبانه در داعش حضور دارند اما در کمک به مردم عراق تردید می‌کنند. با این‌حال ما در کمک به مردم عراق تردیدی نمی‌کنیم و به سوریه و لبنان هم کمک خواهیم کرد اما معتقدیم باید مشکلات به صورت مسالمت آمیز و نه با زور و فعالیت‌های نظامی حل و فصل گردد.

دکتر علی‌اکبر ولایتی در پایان با بیان اینکه امروز برخی از کشورهای غربی و منطقه به خود اجازه دخالت و تصمیم گیری در مورد کشورهای دیگر مانند سوریه و عراق را به خود می‌دهند٬ گفت: همین کشورها اعلام می‌کنند حکومت و دولت برخی کشورها باید تغییر کند و حتی کمک می‌کنند تا فعالیت‌های نظامی در حکومت‌های قانونی فائق شوند و اینگونه به تروریسم در جهت ناامنی کمک می‌کنند که این برخلاف تمامی قوانین بین‌الملل است و سازمان ملل باید با جدیت از این گونه دخالت‌ها جلوگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز