خبرگزاری کار ایران

محمدجواد لاریجانی در همایش صیانت از حقوق بشر؛

بخش عمده مطالب غرب درباره ایران مبتنی بر سوءبرداشت آنهاست

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۳۳

آن‌ها می‌خواهند از ویژگی‌ها و تجربیات جمهوری اسلامی ایران که ملت ما را در منطقه به قوی‌ترین دمکراسی و پیشرفته‌ترین کشور تبدیل کرده است آگاه شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه کشورمان که در صدر یک هیات عالی رتبه قضایی و حقوق بشری به منظور شرکت در همایش «صیانت از حقوق بشر در نظام کیفری ایران و ایتالیا» به این کشور سفر کرده است، در نخستین روز این نشست ضمن تشریح نظام قضایی کشورمان، مواضع ایران را در خصوص مسائل حقوق بشری، برای قضات و اندیشمندان ایتالیایی تبیین کرد.

به گزارش ایلنا محمدجواد لاریجانی، پس از پایان اولین روز نشست گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بین جمهوری اسلامی ایران و غرب مباحثمختلفی در رسانه‌ها و گفتار‌ها مطرح شده است. متاسفانه بخش زیادی از این مطالب مبتنی بر سوءتفاهم و سوءبرداشت و عدم اطلاع از ماهیت عقلانیت پایه نظام ما و مکانیزم‌های آن است.

لاریجانی افزود: به تدریج یک جریان واقع‌گرایانه‌تری در جهان و اروپا بوجود امده است. آن‌ها می‌خواهند از ویژگی‌ها و تجربیات جمهوری اسلامی ایران که ملت ما را در منطقه به قوی‌ترین دمکراسی و پیشرفته‌ترین کشور تبدیل کرده است آگاه شوند. اجلاسی که امروز ما شاهد ان هستیم در حقیقت نمونه‌ای از آنهاست.

پروفسور «باسیونی»، رئیس موسسه عالی بین‌المللی علوم جنایی ایتالیا که ریاست هیات ایتالیایی را برعهده دارد نیز از برگزاری این همایش استقبال کرد و گفت: اهمیت این اجلاس در این است که برای نخستین بار میان ایران و ایتالیا همایشی قضایی با حضور شماری از برجسته‌ترین حقوق دانان و استادان دانشگاهی دو کشور برای اشنایی و تبادل نظر درباره نظام‌های کیفری دو کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ این نشست ۳ روزه در چارچوب دیپلماسی گسترش همکاری‌های قضایی و حقوق بشری ایران با دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی انجام می‌شود و دکتر لاریجانی قرار است در پایان این همایش، با تعدادی از مقامات قضایی، حقوق بشری و سیاسی ایتالیا در شهر رم دیدار و گفتگو کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز