خبرگزاری کار ایران

نقیب زاده در همایش دیپلماسی های هسته ای:

نگرانی‌های اروپا نسبت به ایران درحال از بین رفتن است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۰۸

اتحادیه اروپا تحت فشار و زورگویی‌های آمریکا از استقلال‌طلبی ایران حمایت می‌کند. نگاه آلمان به مذاکرات بیشتر اقتصادی و کمی سیاسی است ولی نگاه فرانسه نگاهی اقتصادی، سیاسی و نظامی است و برای همین مخالفت‌هایش واقعی نیست.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد که نگرانی های اروپا در خصوص ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر القائات سازمان مجاهدین خلق است در حال از بین رفتن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد نقیب زاده در همایش دیپلماسی هسته‌ای که از سوی انجمن علوم سیاسی ایران در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است در خصوص نقش اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته به تفاهم برسد و برای همین نیز شاهد بودیم که این اتحادیه یک فرد ضعیف را به عنوان مسئول سیاست خارجی خود انتخاب کرد تا وزرای امورخارجه تحت شعاع قرار نگیرند.

وی در باره نگاه آلمان و فرانسه به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: نگاه آلمان به مذاکرات بیشتر اقتصادی و کمی سیاسی است ولی نگاه فرانسه نگاهی اقتصادی، سیاسی و نظامی است و برای همین مخالفت‌هایش واقعی نیست.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره نگرانی‌های اروپا نیز یادآور شد: اروپا نگران این است که دسترسی ایران به انرژی و سلاح هسته‌ای توازن منطقه‌ای را که به نفع دوستان اروپا است برهم بزند و از طرف دیگر، نگرانی‌هایش در خصوص ماهیت نظام ایران است که این مسئله مبتنی بر القائات سازمان مجاهدین خلق(منافقین) است که البته این نگرانی‌ها و تصورها در حال از بین رفتن است.

نقیب زاده در پایان یادآور شد: اتحادیه اروپا تحت فشار و زورگویی‌های آمریکا از استقلال‌طلبی ایران حمایت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز