خبرگزاری کار ایران

سلیمی در همایش دیپلماسی هسته‌ای:

دیپلماسی هسته‌ای ایران موجب بهبود جایگاه کشورمان شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۱۶

در دنیای امروز یک قدرت منطقه‌ای مانند ما می‌تواند در برابر ابر قدرت‌ها بنشیند و اکثر حرف‌های خویش را به کرسی بنشاند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: دیپلماسی هسته ای ایران موجب بهبود جایگاه کشورمان در نظام جهانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سلیمی در همایش دیپلماسی هسته‌ای که از سوی انجمن علوم سیاسی ایران در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، گفت: آقای روحانی در دیداری که با دانشگاهیان داشتند از ما مطالبه کردند که چرا با دولت‌مردان هم‌اندیشی نمی‌کنید و نقاط ضعف و قوت ما را بیان نمی‌کنید و به طور مثال مسئله هسته‌ای را مثال زدند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسائل مانند مذاکرات هسته‌ای هنگامی که وارد کشمکش‌های سیاسی می‌شوند امکان مطالعه علمی را از جامعه دانشگاهی می‌گیرد، اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای یک پدیده بی‌نظیر در تاریخ روابط بین الملل است و بنده می‌گویم از پیچیده‌ترین و بی‌نظیرترین پدیده‌های تاریخ روابط بین‌الملل پس از جنگ سرد همین مذاکرات هسته‌ای است که جا دارد از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.


استاد روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه دیپلماسی هسته‌ای به عنوان سمبل روابط ایران با نظام بین‌الملل نه تنها موجب بهبود جایگاه ایران در نظام جهانی شده است بلکه حق هسته‌ای ایران نیز به یک حق مشروع مبدل گردیده، یادآور شد: ایران توانسته چهره‌ای متفاوت نسبت به خود ارائه دهد و بگوید دنیای امروز ما دیگر دنیای قطب‌بندی شده دیروز نیست.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با یادآوری اینکه امروز دیگر دنیا، دنیای ابر قدرت‌ها نیست، خاطر نشان کرد: در دنیای امروز یک قدرت منطقه‌ای مانند ما می‌تواند در برابر ابر قدرت‌ها بنشیند و اکثر حرف‌های خویش را به کرسی بنشاند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز